eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
    news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    References: <0...@g...com>
    <60283150$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <602bd593$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be05a$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <602be492$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0iop1$3lm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <602ce891$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ilcsmjchp9oa$.t5bo737ocw6t.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <602d11d4$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 17 Feb 2021 14:02:52 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 56
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.20.187
    X-Trace: 1613566972 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.6.20.187:43446
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3134
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761950
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .02.2021 o 13:52 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:


    > Cytnę całość ale się odniosę w dwóch kwestiach. Podłączenie miernika w
    > sumie jest błędne bo wykorzystuje on gniazdo zapalniczki i bierze udział
    > nie tyle w spadku napięcia całości, lecz wynikłe jest to z prawa Kiroffa
    > (choćby) i stalowych połączeń (oporność) na samym gnieździe bo pamiętać
    > należy, że woltomierz zasila się z tego samego źródła, które mierzy.
    > Wystarczy lekki brak kontaktu i wskazania będą błędne. Miernik powinien
    > być podłączony bezpośrednio pod akumulator z pominięciem nawet
    > bezpiecznika, lub do bezpiecznika o dużej mocy. Wtedy spadki napięć będą
    > mniejsze w tym obwodzie i bardziej dokładne z uwagi na punkt podłączenia
    > na samym akumulatorze z pominięciem wszelakich styków.

    Tak jak napisałem weryfikowałem jego wskazania drugim miernikiem na
    klemach. Sprawdzałem też dwoma miernikami (na klemach i w zapalniczce) te
    zastanawiające fluktuacje i się pokrywają.

    > Inna sprawa to obroty silnika jak i jego moc. Przy silnikach o małejmocy,

    To dwulitrowy diesel, ma 185KM. Raczej nie ten przypadek. Nagrzewnica w
    klimie na 2kW, świece to też 20A szt. - do tego wtryskiwacze, różne
    sterowniki i zwyczajnie "nie stykło" na wolnych obrotach.
    Sterownik ładowania (czy jak go tam zwał) w tym wypadku chroni aku przed
    całkowitym wydojeniem.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: