    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Antena CB w samochodzie a podłączenie masy
    Date: Wed, 30 Sep 2020 08:58:48 +0000 (UTC)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Radio CB od co najmniej 2 lat jest martwe. Nie wiem czy masz po co je
    > montować.

    Radio jest zamontowane "od zawsze", teraz po prostu zmieniam uchwyt
    anteny. I tak, obserwuję przez lata coraz większy spadek aktywności.

    > Ja mam byle jaka antenę dla dekoracji i bywają dni na ruchliwej trasie
    > gdzie masz 2 możliwości: nikt nic nie mówi przez godziny albo jakiś
    > debil z tira rzuca k..mi bez sensu.

    Jest trzecia, na kanałach z boku rozmawiają Ukraińcy.

    > I tyle. Troche życia znajdziesz też na zakresie PMR, ale to tyle co kot
    > napłakał.

    To jednak coś trochę innego. Na PMR są głównie budowlańcy i dzieci z
    zabawkami, jest też bramka FRN.

    Coś się nadal dzieje na pasmach i przemiennikach krótkofalarskich (2m,
    70cm), ale nadal nie to, co było kiedyś. KF za to nadal tętni życiem, ale
    nadal nie dorobiłem się transceivera, mam tylko odbiornik. W Warszawie
    mamy jeszcze DMR na 70cm, który podobno jest aktywny, ale nie mam radia
    (zastanawiam się, czy nie kupić, ale chyba transceiver na KF będzie
    pierwszy). Czasem jest nawet aktywność cyfrowa (packet radio) na 2m, ale
    to góra kilka osób, zresztą mam wrażenie, że ostatnio też im się już
    znudziło.

    > IMHO nie ma po co, chyba że naprawdę jestes entuzjastą który choć szumu
    > lubi posłuchać...

    Trochę entuzjastą, trochę z sentymentu, podobnie jak nadal subskrybuję
    wiele grup, które kiedyś żyły, a teraz są martwe... a trochę po to, żeby
    faktycznie mieć jakąś łączność w razie czego (korek, wypadek, potrzeba
    pomocy). Radio jest włączone, squelch ustawiony tak, że nie przeszkadza,
    to niech będzie :)

    Na działce też mam m.in. CB, tylko jestem w trakcie wymiany anteny (był
    bat samochodowy na dachu domku, teraz robię dipol pionowy z rurek alu) i
    złapałem raz jakieś rozmowy w FM na #28 (ale ja się nie dowołałem). Ktoś
    tam jeszcze dogorywa.

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.