  • Data: 2020-09-30 12:26:48
    Temat: Re: Antena CB w samochodzie a podłączenie masy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/09/2020 10:58, Arnold Ziffel wrote:
    > To jednak coś trochę innego. Na PMR są głównie budowlańcy i dzieci z
    > zabawkami, jest też bramka FRN.

    W trasie coraz częscie spotykam się z pogaduszkami "kolumn", ale znowu,
    nie ma czego słuchać, ot bredzą od rzeczy. Popularnośc PMR chyba wynika
    z faktu że radia są śmiesznie tanie, w dodatku chińskie zabawki mogą
    wciskać w eter na tym zakresie grubo za dużo mocy.

    > Coś się nadal dzieje na pasmach i przemiennikach krótkofalarskich (2m,
    > 70cm), ale nadal nie to, co było kiedyś.

    Nasłuchuje kilka okolicznych. Na chwile obecną wiem już że cieżko będzie
    kogokolwiek zachęcić do robienia licencji. Nie ma to żadnego celu,
    towarzystwo z KF ma zupełnie inne tematy do rozmów niż młodzież, a
    wszelakie proceury przypominają głeboki PRL, mentalnie, średnia wieku
    60+. Potrzebna następna powódź aby okazało się że KF czasem się przydaje.

    Zastanawiałem się kiedyś czy obsługa radia KF nie powinna być w szkole
    podstawowej na jakiejś Technice. Jak-by-co.

    > Trochę entuzjastą, trochę z sentymentu, podobnie jak nadal subskrybuję
    > wiele grup, które kiedyś żyły, a teraz są martwe... a trochę po to, żeby
    > faktycznie mieć jakąś łączność w razie czego (korek, wypadek, potrzeba
    > pomocy). Radio jest włączone, squelch ustawiony tak, że nie przeszkadza,
    > to niech będzie :)

    Do tego styknie ręczniak ;) I coraz częściej 4W w baofengu na PMR :P

    Faktycznie złapałem kiedyś pomocną dłoń, kiedy na drugim końcu PL
    trafiłem dziurę w oponie. Ktoś podpowiedział gdzie podjechać. Ale to
    było ponad 4 lata temu. Obecnie jak ktoś prosi o pomoc to jest zerowy
    odzew bo radia wyłączone. Mam wrażenie że to efekt nawigacji, ludzie
    mieli włączone radia bo połowa tematów to "jak dojechac na...." i sami
    często pytali o objazdy.

    Ale i tak pytania o ulicę w danym mieście pozostają niezmiennie na topie
    czegoś sensownego. Tirowcy nie ogarniają nawigacji w telefonie, więc
    zrobili sobie nawigację na CB.