    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BCD i UEFI
    Date: Thu, 11 Nov 2021 17:55:45 GMT

    in <news:smij8u$nj9$2@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > Czyli raczej d*a zimna dla XP na tym kompie.  Za dużo zabiegów i
    > zmian, a wirtualki XP jakoś nie wyobrażam sobie z grami które idą
    > z płyt CD/DVD, czy instalacji sterów do drukarki, no i samego
    > działania drukarki..

    a nie można mieć po prostu dwóch dysków i przełączać ich w biosie?
    mnie chciałoby się przełączać żeby tylko nie zrezygnować z gpt w 8.1

    Option 1: Disable UEFI and Secure Boot
    Most PCs and laptops currently shipping with and using the UEFI
    firmware and bootloader can be configured to disable UEFI entirely and
    instead revert to "legacy" MBR boot mode. Two separate steps are often
    required to fully achieve this; we have documented both with visual
    guides and sample images taken from the more-common UEFI configuration
    pages:

    1.Enabling legacy boot mode on UEFI PCs
    2.Disabling Secure Boot

    --