  • 51. Data: 2022-06-07 10:41:51
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-07 o 09:05, J.F pisze:

    > Ale to jest to, co mozemy łatwo wyprodukowac przy nadmiarze mocy.

    Z tą łatwością to nie tak prosto a i kosztowne

    > I moze nawet przechowac w duzej ilosci, w magazynach gazu ziemnego.

    nie można tym bardziej w magazynach gazu ziemnego

    > Hm, nawet zakladajac, ze cykl wodorowy ma 50% sprawnosci,
    > to wyszloby 2zl/100 km :-)
    > I nie narzekalbym na dlugie ladowanie, na krotki zasięg :-)

    Jakbyś wcześniej zainwestował 50-100 tyś w zbiorniki i sprzęt do
    produkcji to wtedy by się zgadzało, miałbyś jazdę za 2zł/km

    Avast.

  • 52. Data: 2022-06-07 10:48:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 10:41, cyklista pisze:

    > Jakbyś wcześniej zainwestował 50-100 tyś w zbiorniki i sprzęt do
    > produkcji to wtedy by się zgadzało, miałbyś jazdę za 2zł/km

    Tyle że jak tyle zainwestujesz, ale w pv , to będziesz miał jazdę za 0
    zł/km....
    I samochód też o połowę tańszy.

  • 53. Data: 2022-06-07 10:56:17
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-07 o 10:48, Cavallino pisze:

    > Tyle że jak tyle zainwestujesz, ale w pv , to będziesz miał jazdę za 0
    > zł/km....
    > I samochód też o połowę tańszy.

    Też prawda, ale dalej do darmowości czy taniości bardzo dużo brakuje.

    Wiadomo wszystko się rozbija o cenę początkową inwestycji i jej
    trwałość, bo inaczej to wychodzi jak liczymy koszty 5 letnie a inaczej
    jak rozbijamy na 20 lat.

    Avast.

  • 54. Data: 2022-06-07 11:08:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 10:56, cyklista pisze:

> [...]
    >
    > Wiadomo wszystko się rozbija o cenę początkową inwestycji i jej
    > trwałość, bo inaczej to wychodzi jak liczymy koszty 5 letnie a inaczej

    W tym przypadku bez znaczenia.
    I tak wodór wyjdzie dużo drożej.
    To tylko nośnik energii, trudniejszy w obsłudze, droższy i mniej wydajny
    od baterii.

    Ma sens tylko tam, gdzie baterie nie nadają się z racji zapotrzebowania
    na prąd i gabarytów.
    Osobówki nie są tego typu miejscem.

  • 55. Data: 2022-06-07 12:08:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 10:41:51 +0200, cyklista wrote:

    > Z tą łatwością to nie tak prosto a i kosztowne

    Prosto i tanio, tylko z kiepską wydajnoscią.

    Kazda elektrownia ma elektrolizer na potrzeby własne.

    > nie można tym bardziej w magazynach gazu ziemnego

    Dlaczego nie?

    > Jakbyś wcześniej zainwestował 50-100 tyś w zbiorniki i sprzęt do
    > produkcji to wtedy by się zgadzało, miałbyś jazdę za 2zł/km

    moment, to skad masz prad, i jak wyliczasz koszt?

    J.

  • 56. Data: 2022-06-07 12:23:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 10:39:26 +0200, Cavallino wrote:

    > Po co?
    > To sobie samochód sam ogarnia.

    Ładowarki DC duzej mocy?
    Ponoc wlasnie one to same ogarniaja.

    > Niektóre nawet więcej.
    > Ale z reguły jest to 11 kW.

    > Bo wtyczka nie pasuje, więc tak jest ustawiony.
    > Więcej na zwykłym gniazdku nie podasz.

    No ale musi wiedziec, ze to kabel ze zwykła wtyczką :-)

    > Nie.
    > W evse.
    > To samo Evse Tesli w zależności od podłączenia do gniazdka (kabelki
    > możesz zapodać mu różne) może dawać albo 1 fazę, albo 3, albo 16A, albo 32.
    > Tak samo juicebooster.

    No ale tu wyraznie jest ustawiane w EVSE.
    ktore tylko przekazuje dane do samochodu.

    J.

  • 57. Data: 2022-06-07 12:26:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 10:35:16 +0200, Cavallino wrote:

    > I tak nie do dojechania na raz, więc trzeba po drodze stanąć, wtedy jest
    > czas na doładowanie.

    Dieslem mozna dojechac na raz :-)

    > Oczywiście że nie.
    > Ale zawsze możesz doładować na drogiej i płatnej stacji.
    > Albo wydajesz więcej z góry, albo dużo przy każdej okazji.

    Chwilowo mam bezplatna stacje ladowania przy Kauflandzie :-)

    No ale nad morzem Kauflandu nie ma ... choc moze pare by sie znalazlo
    :-)

    J.

  • 58. Data: 2022-06-07 12:27:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 12:23, J.F pisze:

    > Ładowarki DC duzej mocy?

    Każdy rodzaj łądowania.

    > Ponoc wlasnie one to same ogarniaja.

    Ze swojej strony.
    A samochód od swojej.

    > No ale musi wiedziec, ze to kabel ze zwykła wtyczką :-)

    Producent raczej wie z jaką wtyczką evse wypuszcza.

    > No ale tu wyraznie jest ustawiane w EVSE.
    > ktore tylko przekazuje dane do samochodu.

    No tak - do tego właśnie służy evse.

  • 59. Data: 2022-06-07 12:45:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-06-2022 o 12:26, J.F pisze:

    > Dieslem mozna dojechac na raz :-)

    "Można" to dotyczy samochodu, czy kierowcy?

    Przy tym pensjonacie o którym pisałeś?

  • 60. Data: 2022-06-07 12:47:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:

    > Oczywiście że ogranicza.
    > Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.

    Spalenie to nie ograniczenie :-)

    Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)

    > j.w.

    Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.

    Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.

    > Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    > Ono decyduje.
    >
    > Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    > Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.

    Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    Wiec nie powinny ... co nie znaczy, ze sie nie spalą :-)

    > Sprawdzone empirycznie na jacuzzi.
    > Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
    > przy ciągłej pracy.

    Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
    pracy :-)

    > No jak to nie?
    > takie std dodawane do auta z reguły mają po 10 A.

    Te tanie nie ograniczaja. Nie ma w srodku nic, co by moglo ograniczac.
    Tzn co by potrafilo, bo przewody są jakie są, bedzie prad za duzy, to
    sie spali :-)

    A taka
    https://youtu.be/0vFK0Igs8Qc?t=351

    Chyba widze roznicowka, zeby cie nie pokopalo,
    i chyba widze czujnik prądu, ale zmniejszyc pradu nie ma czym - moze
    odciac calkowicie :-)

    > I więcej nie poda.

    Jak widac np powyzej - sa przekazniki odcinajace.

    > Nie każdy samochód łyknie taką zmianę.
    > Owszem, jak dostanie tki sygnał od evse, to tak zrobi.
    > Ale evse 16A które miałem, nie umożliwiały zmiany mocy po podłączeniu
    > samochodu.

    No coz, jesli to tylko kwestia evse, to w miare tanio mozna
    ulepszyc/zmienic. Gorzej jak samochod trzeba bedzie zmienic.

    > To źle Ci się wydaje.
    > Jest odwrotnie.

    Bym sie troche zdziwil.
    W szczegolnosci - wiekszy prad ladowania wymaga zwiekszenia napiecia.
    I juz moc doprowadzona rosnie, a energia baterii przeciez nie.

    No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?

    Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.

    > A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
    > Sprawdzałem empirycznie.

    Po miescie, w trasie, na autostradzie?
    I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?

    J.