eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5. › Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Date: Thu, 3 Sep 2020 16:39:10 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 29
    Message-ID: <riqv6f$ddi$1@dont-email.me>
    References: <rip19t$3ug$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f50a979$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <6171151161$20200903124351@squadack.com> <riqmmf$gj6$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 3 Sep 2020 14:39:11 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="62e89e4a81540c65fd80e140f5b53e49";
    logging-data="13746";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18oSlpXZl6Qmfg6USQYoGXn"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    Cancel-Lock: sha1:rMImrHxI5Dou9VrDnIxTzv32+S8=
    In-Reply-To: <riqmmf$gj6$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684155
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.09.2020 o 14:14, abn140 pisze:
    >> drodze masz falownik.
    > no jako nieinteresujacy sie zbytnio to jestem w szoku.
    > a nie jest tak - no jest przeca - ze falownik traci czesc energii podczas
    > pracy?
    traci. ale niewiele. znaczy w życiu jest to rząd paru procent, w autach
    elektrycznych jest technologia nasa więc są to okolice 1% W ogóle w
    autach elektrycznych zbliżamy się do nadprzewodnictwa w 30°C. :)

    > ale obecnie nie da sie zaprojektowac silnika elektrycznego na to co
    > bezposrednio idzie z baterii?

    da się, ale (to juz bez jaj) jest nieekonomiczne. Moc wymaga prądu i
    napięcia. prąd wymaga grubych kabli. więc jeśli kable mają być.... nie
    grube, to musimy podnieść napięcie. Silnik prądu stałego wymaga
    komutatora i szczotek, a to są części zużywające i marnujące energię.
    lepiej jest (w uproszczeniu) zrobić silnik taki jak masz w komputerowym
    wiatraczku, albo od razu silnik prądu przemiennego. w samochodzie te
    silniki nie będą się kręciły ze stałą prędkością. A że ich prędkość
    (upraszczam) jest zależna od częstotliwości napięcia, stosujemy
    falowniki, sterowniki, w których tą częstotliwość możemy płynnie
    zmieniać. Dzięki temu masz prawie maksymalny moment obrotowy niemalże od
    0 do maksymalnej prędkości obrotowej.
    Tak przy okazji. w najszybszych ładowarkach, mimo wysokiego napięcia,
    jedna żyła (sama miedź) powinna być grubości kciuka. A teraz wyobraź
    sobie jakie kable pójdą z elektrowni/podstacji do takiej ładowarki
    wielostanowiskowej, usytuowanej przy autostradzie a1, gdzie obecnie
    tankuje 1 pojazd na 1 minutę.
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: