-
Data: 2010-12-03 18:58:33
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-03 09:13, Karolek pisze:
> Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
> niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
> odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
Dlatego hamując samochodem z ABS należy naciskać pedał hamulca bardzo
mocno - po to żeby wszystkie z kół system mógł trzymać na granicy
przyczepności.
W samochodzie bez ABS jest tak jak piszesz - optymalnie wykorzystać da
się hamulce tylko tej osi która pierwsza się blokuje.
Dlatego w samochodach sportowych rozdział siły hamowania przód:tył
zmienia kierowca w zależności od nawierzchni i warunków.
> Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
> ABS hamuje slabiej.
Jakie miałeś różnice w odległościach i w jakich warunkach testowałeś ten
ABS i co to był za samochód?
Bo to jest tzw. "tyż prawda", bo owszem - da się zmontować laboratoryjne
warunki w którym będzie istniał taki kierowca który będzie potrafił
zahamować bez ABS lepiej niż kierowca poprawnie używający ABS.
Natomiast w rzeczywistych sytuacjach drogowych, nawet na takich
nawierzchniach kierowca z ABS będzie miał przewagę. Może szybciej zacząć
hamowanie z maksymalną siłą, a dzięki stabilności samochodu z ABS przez
cały czas nie musi jej zmniejszać. I to już wystarczy żeby na drodze
samochód z ABS mimo wszystko zatrzymał się szybciej.
Jeszcze pytanie o to o jakim ABS mówisz. Bo to co było aktualne 20 lat
temu, niekoniecznie jest aktualne nadal.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 10:46 Karolek
- 04.12.10 10:55 Karolek
- 04.12.10 13:05 Marcin Stankiewicz
- 04.12.10 19:05 Karolek
- 04.12.10 19:17 J.F.
- 04.12.10 20:00 Tomasz Pyra
- 04.12.10 20:11 Tomasz Pyra
- 04.12.10 20:58 J.F.
- 04.12.10 21:44 Tomasz Pyra
- 04.12.10 21:54 J.F.
- 04.12.10 23:11 Tomasz Pyra
- 05.12.10 09:57 Karolek
- 05.12.10 10:13 Karolek
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
- Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
- Do tego nadają się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-11-06 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-11-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-06 Ktoś się wybiera?
- 2025-11-05 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-05 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-05 Warszawa => OSS System Administrator <=
- 2025-11-05 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-05 Warszawa => AWS Cloud Engineer <=
- 2025-11-05 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-05 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-11-04 A jednak o prawnikach
- 2025-11-04 Wyzwanie prawniczenia: Dlaczego poseł KO mecenas G. NIE JEST JUŻ "fujarą i miękiszonem"?
- 2025-11-04 Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- 2025-11-04 Warszawa => DevOps Engineer <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei