eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości › Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
  • Data: 2022-06-06 13:01:51
    Temat: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-06-06 o 12:49, J.F pisze:
> [...]
    klimatu w rejonie Mount Everestu. Statek wzbił się w powietrze już dziesięć razy i
    przy okazji ustanowił rekord świata osiągając wysokość 9050 m. Sterowiec ma 55 m
    długości i pojemność na poziomie 9 tys. m3.

    hnika/chiny-zbudowaly-duzy-sterowiec-statek-pobil-re
    kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve

    > No to teraz kwestia - ile ciepla trzeba zuzyc, zeby podniesc
    > sterowiec z ładunkiem na 9km. Albo choc na 900m.

    "Balonet - komora wypełniona powietrzem, znajdująca się wewnątrz powłoki
    balonu lub sterowca ciśnieniowego, służąca do utrzymywania odpowiedniego
    kształtu balonu na uwięzi lub sterowca."
    Cytat pochodzi z:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Balonet
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ballonet

    > Ale przeciez mozna wiecej wody wypuscic na starcie.
    > Tylko jak wrocic na dół?

    > Samoloty przeciez lataja.
    >
    > Jesli to balon na uwiezi, to moze sie nadawac na stacje pogodową,
    > ale ... o ile go wiatr przestawi ?
    >
    > J.

    Samoloty muszą szybko przelecieć, a sterowiec może zawisnąć nad
    szczytem, a turyści pomachają przez okno gondoli do zmęczonych wspinaczy.

    WM