-
Data: 2022-06-06 12:49:23
Temat: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 6 Jun 2022 11:59:11 +0200, WM wrote:
> W dniu 2022-06-06 o 10:31, J.F pisze:
>> On Sun, 5 Jun 2022 11:44:54 -0700 (PDT), a a wrote:
>>> Jimu nr 1 to wielki sterowiec, który Chiny zbudowały w celu badania zmian klimatu
w rejonie Mount Everestu. Statek wzbił się w powietrze już dziesięć razy i przy
okazji ustanowił rekord świata osiągając wysokość 9050 m. Sterowiec ma 55 m długości
i pojemność na poziomie 9 tys. m3.
>>>
>>> Co to jest pojemnośc i długośc nas poziomie ?
>>> https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
hnika/chiny-zbudowaly-duzy-sterowiec-statek-pobil-re
kord-swiata-w-wysokosci/vc96yve
>>> \
>>> I co ma serowiec wspólnego z komputrami ?>
>>
>>
>> Hm. Balony lataja sporo wyzej, wiec to taki sobie wyczyn.
>>
>> A to w ogole sterowiec, czy balon na uwięzi?
>>
>> A sterowce z napedem ... duze to. Duzy opor czolowy.
>> Czy moze byc konkurencyjne z samolotem?
>>
>> Kolejny problem - sterowce transportowe ... podniesienie wymaga
>> napelnienia balonu.
>> A opuszczenie? Wypuszczenia cennego gazu, czy przepompomowania do
>> cisnieniowego zbiornika?
>> Tak mi sie jakos wydaje, ze wymagac to bedzie wiecej energii
>> niz np podniesienie dzwigiem.
>> No chyba, zeby tak odyskac przy napelnianiu
>>
> Tak to podobno działa.
> Sterowiec bierze ładunek i zostawia balast (np. wodny).
> Zostawia ładunek i bierze balast.
> Ruchy w pionie zapewnia dodatkowy, otwarty balon powietrzny na palniki.
No to teraz kwestia - ile ciepla trzeba zuzyc, zeby podniesc
sterowiec z ładunkiem na 9km. Albo choc na 900m.
Ale przeciez mozna wiecej wody wypuscic na starcie.
Tylko jak wrocic na dół?
> Może Chińczycy zorganizują loty turystyczne nad Himalajami?
Samoloty przeciez lataja.
Jesli to balon na uwiezi, to moze sie nadawac na stacje pogodową,
ale ... o ile go wiatr przestawi ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.22 13:01 WM
- 06.06.22 13:03 J.F
- 06.06.22 14:49 J.F
- 06.06.22 15:25 a a
- 06.06.22 16:01 J.F
- 06.06.22 16:08 a a
- 06.06.22 17:10 J.F
- 06.06.22 17:25 a a
- 06.06.22 18:44 PeJot
- 06.06.22 19:09 J.F
- 06.06.22 20:03 WM
- 06.06.22 20:58 PeJot
- 06.06.22 21:32 PeJot
- 06.06.22 21:53 a a
- 06.06.22 22:02 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=