    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Thu, 30 Mar 2023 20:24:44 +0000 (UTC)

    Robert Bylinowicz <s...@g...com> wrote:

    > Phi! Wszystko co tam wyprawiałem już się przedawniło;).

    O, jednak przyszedł :)

    Jasne, że się przedawniło. Dlatego można o tym swobodnie rozmawiać ;)

    > Samego Strowgera też już od dawna nie ma... Słynna "przerwa
    > kalibrowana". Żadne tam kaloryfery czy dialery. Wprawne ucho i umiejętne
    > pacnięcie w widełki telefonu. Działało bez pudła, przez wiele, wiele
    > lat.

    A w sumie pacania w widełki nikt nie zabroni...

    > Łezka się w oku kręci... było źle, ale bardzo fajnie;).

    Na pewno było klimatycznie. Teraz nie ma już tego klimatu. Albo po prostu
    my dorośliśmy i wszystko wygląda inaczej.

    > Teraz siedzę na jednym gigabicie Orange, kilkaset megabitów mam w
    > kieszeni na smartfonie, będąc w lesie,

    Ja nawet nie wiem, jaką mam prędkość łącza. Przestałem na to zwracać uwagę
    jak prędkość zaczęła być po prostu wystarczająca, czyli przestała mnie
    ograniczać.

    > w tamtych czasach, kiedy łączyłem się na słynne 4800 nawet w
    > najśmielszych marzeniach nie sądziłem, że ta technologia się tak
    > rozwinie.

    A no. Ja na Pentaconcie miałem trochę lepsze warunki, ale lepiej niż 33600
    chyba nigdy nie było (a i to chyba dopiero na callbacku Coolnetu).

    W 2001 r. chciałem ściągnąć jeden plik z Niemczech. Ok. 1 MB. Na szczęście
    miałem shella na free.net.pl, więc trwało to wprawdzie 4 godziny i zrywało
    ponad 10 razy, ale w końcu się ściągnęło... z zawrotną prędkością ok. 70
    B/s. Potem z shella poszło już "normalnie", 2-3 kB/s przez modem.

    Zazdrościłem kumplowi, który wyjeżdżał do Szwecji i miał u wujków stałe
    łącze z Chello, a komórki... też nigdy nie podejrzewałbym, że to się aż
    tak rozwinie.

    I w sumie dobrze. Magii już nie ma, ale jest lepiej (choć mam wrażenie, że
    ogólnie, społecznie, szczególnie dla młodszych pokoleń, jednak jest
    gorzej).

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.