  • Data: 2023-03-31 02:16:56
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Klakier <g...@p...pl> wrote:

    > Komórki? Właśnie przypomniałeś mi moją ulubioną zabawkę Anno Domini 1992:
    > https://youtu.be/W0HlTTdn86k
    > Co ja się przez toto nagdakałem nocami..

    To ja Onwę miałem. MK-II. I później, bo dopiero w 2000. Do dziś ją mam :)
    W 1992 r. miałem 7 lat i bawiłem się "walkie talkie" (które tak naprawdę
    też były CB z jednym kanałem, chyba 14).

    Ale tak, gadało się na CB do rana.

    Do dziś jestem aktywny na radiu, choć już inaczej (krótkofalarstwo), no i
    nocy już na radiu nie zarywam, bo bym dom pobudził.

    > I te stojące na baczność PAR-owozy, jak się toto puściło na pełnej mocy (co
    > wtedy podpadało pod abuse, gdyż limit był afair 4W)..

    Naprawdę aż tak ścigali?

    Dziś na CB jest wolna amerykanka (jeśli akurat nie ma po prostu ciszy, bo
    najczęściej jest właśnie cisza), reklamy na #19, nikt nikogo za nic nie
    ściga. Ludzie używają PMR i w zasadzie też jest wolna amerykanka -- kupują
    Baofengi (UV-5R, chyba najtańszy model), których nie wolno im używać bez
    pozwolenia radiowego w ogóle, a nawet z pozwoleniem nie wolno używać na
    PMR (limit mocy, warunek nieodkręcanej anteny)... no ale używają i nie
    znam ani jednej sytuacji, żeby ktoś miał z tego tytułu problemy.

    > Ale to już trochę NTG.

    ...grupy o CB i ogólnie radiu też jeszcze są (i nawet na
    pl.rec.radio.amatorskie tli się jakieś nieśmiałe życie) :)

    --
    Dzwonek do drzwi, pani domu otwiera, a u progu znajomi:
    - Przyszło nam do głowy, żeby was odwiedzić...