  • Data: 2023-03-31 13:52:03
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Klakier <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arnold Ziffel:
    > Naprawdę aż tak ścigali?

    Zdarzało się. Byli np. tacy, którzy puszczali nośne kilkaset W (widzę, że
    odpowiednie "dopałki" nadal są dostępne [1]) na CH28 i cała
    dzielnia zDoSowana.. ;) Jak do tego zgadało się kilku kolesi w różnych
    sąsiednich parafiach, to wtedy był DDoS. ;)

    > Dziś na CB jest wolna amerykanka (jeśli akurat nie ma po prostu ciszy, bo
    > najczęściej jest właśnie cisza), reklamy na #19, nikt nikogo za nic nie
    > ściga. Ludzie używają PMR i w zasadzie też jest wolna amerykanka -- kupują
    > Baofengi (UV-5R, chyba najtańszy model), których nie wolno im używać bez
    > pozwolenia radiowego w ogóle, a nawet z pozwoleniem nie wolno używać na
    > PMR (limit mocy, warunek nieodkręcanej anteny)... no ale używają i nie
    > znam ani jednej sytuacji, żeby ktoś miał z tego tytułu problemy.

    Wtedy sporo ludzi miało i używało, w zamian niedostępnych jeszcze hurtowo na
    rynku tp-siarskich stacjonarek.
    Baofeng? Nie było taniej chińszczyzny. Były np. Yaesu i Icomy. Widzę, że do dnia
    dzisiejszego 'stacjonarki' nie są najtańszymi zabawkami (np. [2]), a za Balcerka
    kosztowały jeszcze tyle, że spokojnie mógłbyś w zamian zanabyć sobie nową
    zachodnią furę w autosalonie.
    Osobiście przymierzałem się do licencji (zachciało mi się packet radio), ale
    rozbiło się głównie o finanse - koszty sprzętu. Co innego, że starzy
    "hardcorowcy" zazwyczaj sami budowali sobie stacje.

    [1] https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-mocy-rm-kl-505-
    am-ssb-10118584872
    [2] https://www.radio-sklep.pl/pl/p/YAESU-FTDX101D/2953