  • Data: 2023-05-16 11:49:18
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Dosc ograniczonym IMHO.

    Opinia mocno odosobniona. W dodatku bez oparcia w faktach.

    > Word wystarczającą konkurencją :-)

    W praktyce okazała się niewystarczająca.

    > Dawniej to była domena "workstation" z Unixem. Ale takich juz nie ma.

    Źródeł programów nie skasowano, więc zmiana hardware powinna być w miarę
    bezbolesna.

    > Ale 100 mld tranzystorow ... to chyba przekracza mozliwosci peceta?
    > "mainframe" jakis ?

    Raczej klastry. Jest dzisiaj system operacyjny, w którym rozdzielanie
    obliczeń na wiele komputerów opanowano niemal do perfekcji.

    > Moze ktos mial dobre intencje ... Office jest do d*, wiec nie
    > zamawiajmy :-)

    Jaki Office? Nie wszystko kręci się wokół biura. Z tego co pamiętam,
    to Xenix próbowano wdrażać w Policji (może nawet jeszcze w Milicji).
    Chyba nie do spisywania protokołów przesłuchań.

    > Owszem, ale nie chcesz w Turbo Pascalu.

    Jasnie, że nie chcę w Turbo Pascalu, bo kody kreskowe zrobię, ale
    całej reszty już nie. Chyba że chodzi o to, że TeX kompilowany ze
    źródeł za pomocą Turbo Pascala. W przypadku wersji DOS/Windows to
    zdaje się prawda.

    > Do dyspozycji masz ... Windows. Ewentualnie linux :-)

    To akurat jest dość obojętne.

    > Tzn moze byc TP, tzn w Delphi, ale razem z całym programem do recept.
    > I wydrukiem przez Windows.

    Ślepa uliczka, w którą nie warto iść.

    > Taki np Code 128 ma 100 kombinacji paskow plus kilka dodatkowych,
    > razem ze 105.
    >
    > trzeba kilka dobrac spoza zakresu 33-126 ...

    Dlaczego "trzeba" i jakie znaczenie ma "zakres 33-126"? Nie rozumiem.

    > W Texie?
    >
    > Bo pdf to juz chyba dluzej ..

    Przetworzenie źródeł TeX na gotowy skład książki w formacie PDF. Przyznam,
    że tę sekundę wziąłem z sufitu, ale trafiłem niemal bezbłędnie. Teraz
    zrobiłem realną próbę -- książka 720 stron, czas wykonania 0,639s.

    > i ten pdftex brzmi bardzo rozsadnie ...

    No właśnie.

    --
    Jarek