  • Data: 2020-10-12 14:43:42
    Temat: Re: Cierpienia młodego wynalazcy w realiach PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:18ac6256-27b9-4edb-8fdd-e8813fd80462o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu niedziela, 4 października 2020 18:06:36 UTC+9 użytkownik Marek
    napisał:
    > https://youtu.be/xFOY2iQ4MHw

    >W dzisiejszych czasach, kiedy rozmawiam z Rosjanami, którzy wszyscy
    >niezawodnie uważają że Polska się sprzedała Zachodowi, rozmawiam z
    >nimi po rosyjsku. Czasem ktoś zapyta skąd tak dobrze znam ich język.
    >Odpowiadam: za moich szkolnych czasów Polska była kolonią Związku
    >Radzieckiego, to był obowiązkowy język do nauki w szkole.

    Jeszcze sie trzeba bylo uczyc, a to jakos dziwnie opornie szlo, mimo
    podobienstwa jezykow ... i raczej nie chodzilo tez o patriotyczny opor
    naszej mlodziezy ..

    >To się w ich ciasnym światopoglądzie nie mieści: jak to, Polska była
    >kolonią Związku Radzieckiego? Ich system edukacji tego nie uczył,
    >więc nie są w stanie tego ani zrozumieć ani w to uwierzyć. Żądają
    >dowodów. W dupie ich mam, niczego nikomu nie tłumaczę ani nie
    >udowadniam,

    A to byc moze temat na dluzsza dyskusje, gdzie by nalezalo zaczac od
    zdefiniowania kolonii - a co to dokladnie jest.
    Tak czy inaczej - nie ma sie co dziwic, ze ich uczono inaczej. Nas
    zreszta tez.

    >ale tu właśnie docent Dzwonnik

    A czy to ten Marek ?

    >zabłysnął mentalnością kacyka z sowieckiej kolonii. To powinno się
    >dzieciom w szkole pokazywać w całej Polsce, uczyć jak rozpoznawać
    >takich chujków, a dzisiaj ich bynajmniej nie brakuje. Polska jest
    >krajem beduińskim, wszystko jedno kto nią rządzi, ale my wiemy
    >dobrze: jakie ich młodzieży chowanie.

    Zaraz zaraz - ale o co chodzi ?
    Inzynier Buczek pewnie nie bardzo mogl wyjechac na targi do USA.
    Nawiasem mowiac - lata minely, a jeszcze ze dwa lata temu tez by go w
    ambasadzie przeczolgali na wizie.
    Zreszta czy trzeba do USA ? Nie ma w Europie gorzystych terenow ?

    Nasze MHZ ani szpiedzy z ambasad widac nie dostali zlecenia na
    popatrzenie w temacie.
    Internetu nie bylo, komputery w powijakach, wiec poszukac informacji
    bylo trudniej.

    Ale ale ... a jak problem rozwiazali w bratnim zwiazku radzieckim ?

    P.S. https://pl.wikipedia.org/wiki/Fenix_(aparat_fotograf
    iczny)

    Ja juz tego nie pamietam.
    I o co poszlo - towarzysze zabronili, rynek nie chcial, lornetki byly
    bardziej potrzebne, czy po prostu za drogi byl, a w miedzyczasie
    towarzysze robili aparaty taniej i lepiej ?

    J.