  • 151. Data: 2020-07-08 11:22:25
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Cena to rzecz względna. Na przykład po zalaniu takiego telemetrycznego
    > cudaka betonem serwisowanie robi się ździebko trudne i ta dodatkowa
    > stówka wychodzi całkiem tanio.

    Dodatkowa stówa obok kilkunastu czy kilkudziesięciu innych stów aby
    zapewnić niezawodność:)
    Poza tym mówiłeś o trzech torach więc nie stówa a trzy:)

  • 152. Data: 2020-07-08 11:31:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To jest właśnie ciekawostka. Za czasów Toshiby Libretto, przenośny komputer
    > im był mniejszy, tym droższy. Potem się odwróciło -- małe netbooki stały się
    > najtańszymi wśród laptopów. A walory użytkowe przecież te same.

    pomijając marketing (i ustalanie cen) te mniejsze były droższe bo nie
    konsumenckie - klient docelowy nie miał być z mainstreamu.

    teraz laptop, ultrabook (trochę mnie irytują osobne nazwy na produkty
    rózniące się tak niewiele) czy stacjonarka to to samo co listwa
    zasilająca, telewizor, radioodtwarzacz. Koszt wyprodukowania komputera?
    zobacz na tytułowe RPi. A to całkiem rozbudowane urządzenie i są sporo
    tańsze od niego.

    RPi może byc na raspibianie pełnowartościowym dekstopem. Kupujesz RPi za
    200 z jakąś kartą microsd, używany monitor za 100, klawiaturę i mysz za
    2 dychy i masz kompletny komputer

    Lapki zanim dolar poszyboiwał po Trumpie mogłeś mieć po tysiaku z
    systemem. A jeszcze dekadę temu to bez 2-3 tysięcy nie było sensu w
    ogóle startować. Weź pod uwagę jaką dużą rolę odgrywa miniaturyzacja i
    upakowywanie całych modułów w scalakach. Kiedyś płyta od laptopa była
    wielkości całej obudowy i obsiana elementami jak pole na jesień. Teraz
    płyta główna od lapka to często płytka 10x20cm gdzie masz wszystko co
    potrzebne - włącznie z wlutowanym ramem czy dyskiem ssd

  • 153. Data: 2020-07-08 11:36:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 05/07/2020 10:23, Marek wrote:

    >Że ,,szabla świetlna" jest niepoprawnym określeniem bo to co na
    >filmach widać nie może być szablą choćby dlatego, że nie jest
    >jednosieczne i nie ma zakrzywionej głowni? :-)

    U nas, czy w USA ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gothic_hilted_British_
    infantry_swords_(1822,_1827,_1845,_1854_and_1892_pat
    terns)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pattern_1908_cavalry_s
    word

    https://en.wikipedia.org/wiki/Model_1913_Cavalry_Sab
    er

    https://web.archive.org/web/20081218213853/http://sw
    ordforum.com/articles/ams/cavalrycombat.php

    http://www.fioredeiliberi.org/antique-swords-uk/rese
    arch/articles/1845blade/

    Moze oni tak nie bardzo rozrozniaja ...

    J.

  • 154. Data: 2020-07-08 11:47:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

> [...]
    [...]
> [...]
    > główna od lapka to często płytka 10x20cm gdzie masz wszystko co
    > potrzebne - włącznie z wlutowanym ramem czy dyskiem ssd

    Odpowiedź prawidłowa. W Libretto trzeba było poczynić ekstra starania,
    by upchnąć to, co zajmowało całą powierzchnię w dużym laptopie. Teraz
    płytke mniejszą od netbooka wkłada się w plastik z 17-calowym ekranem.

    --
    Jarek

  • 155. Data: 2020-07-08 13:20:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 08.07.2020 o 09:14, Marek pisze:

    > Nikt, wyjątek tylko potwierdza istnienie reguły, tylko tyle i aż tyle.

    Wyjątek jest złamaniem reguły. Zaprzecza jej. W momencie gdy się pojawi,
    trzeba regułę wzbogacić o obsługę tego wyjątku, bo przestałe
    obowiązywać. Dotyczy zarówno reguł w sensie naukowym jak i reguł w
    sensie przepisów prawa. Tolerowanie jakiegoś wyjątku niezgodnego z
    regułą prowadzi do sytuacji gdy tolerujemy każdy przypadek niezgodny z
    regułą (bo możemy to zawsze skwitować durnym bon motem o potwierdzaniu
    reguły). Czyli reguła po prostu przestaje być regułą. Mądra rzymska
    zasada (dotycząca dość jasnej sytuacji) stała się wymówką idiotów aby
    nie uznawać żadnych reguł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 156. Data: 2020-07-08 14:18:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jul 2020 13:20:25 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > reguły). Czyli reguła po prostu przestaje być regułą. Mądra rzymska
    > zasada (dotycząca dość jasnej sytuacji) stała się wymówką idiotów
    > aby
    > nie uznawać żadnych reguł.

    No i właściwie o co dalej j bijesz pianę bo już nie widzę celu w tych
    rozważaniach filozoficznych.
    Nikt tutaj nie każe nie uznawać żadnych reguł, jedynie od nich
    wyjątki. Są reguły i od nich wyjątki, tyle i aż tyle. Proste i
    genialne.

    --
    Marek

  • 157. Data: 2020-07-09 01:06:15
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/07/2020 23:12, Marek wrote:

    > Nie wchodzi się dwa razy do tej samej WODY a nie rzeki (bo rzeka to np.
    > Wisła więc zawsze wchodzisz do Wisły). Woda w rzece płynie, raz może być
    > czysta raz brudna stąd nigdy nie wejdziesz do tej samej WODY.
    > Ale oczywiście nikt (z _reguły_) takich niuansów tego się nie czepia
    > poza paru purystów z pme (no i jednej popularnej  autorki kryminałów).

    Ale tego przecież używa się w innym kontekście. Jeżeli mówię, że nie
    można wejść dwa razy do tej samej rzeki to mam na myśli, że nawet jeżeli
    odnajdę tę rzekę, w której się pluskałem z dzieciakami i rybami w
    dzeciństwie a obok była piękna polana to nic już nie będzie takie jak
    wtedy. Nie tylko woda w rzece nie będzie ta sama, pewnie też nie tej
    czystości, ryby które w rzece łapałem rękoma dawno nie istnieją a
    zamiast polany z mini-plażą jest parking przed halą handlową. I ja sam
    też nie jestem ten co kiedyś. Mam inne odczucia czy priorytety.

    To dlatego ,,nie można wejść dwa razy to tej samej rzeki" (nawet jeżeli
    nadal się tak samo nazywa) bo panta rhei (nie tylko woda w rzece). Nie
    dlatego, że skoro raz wpadłem z tratwy do Dunajca to drugi raz już nie
    mogę :-)

  • 158. Data: 2020-07-09 01:34:28
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/07/2020 22:43, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Słyszałem o ogłoszeniu małżeństwa nieważnym od samego początku (prawo
    > kanoniczne) lub jego zakończeniu (rozwód, prawo cywilne). O anulowaniu
    > małżeństwa nie słyszałem nigdy. "Anulowanie wyroku" -- to już w ogóle
    > sobie nie wyobrażam, co to by mogło być (na pewno nic fajnego).

    To samo co unieważnienie. Może to być coś fajnego lub nie. Zależy od
    punktu widzenia na kąt patrzenia ;-)

    > Dokładnie tak to postrzegam. Można anulować coś, co jeszcze nie
    > nastąpiło.
    ?? Czyli co można anulować? Zlecenie, które zaistniało? Czy jago
    wykonanie, które nie zaistniało?

    > Dlatego nie ma "anulowania małżeństw".

    ,,Jak nie jak tak?" Można anulować kontrakt (Twój przykład)? Można. A
    można anulować nieistniejący kontrakt? No, można czy nie?

    > Ten świstek papieru niebył wart tych pieniędzy, jakie dałem. Anulowano
    > prawo do przejazdu. Ten nie nastąpił.

    Zatem anulowano coś co istniało (bilet i wynikające z niego prawo do
    przejazdu) czy nieistniejący przejazd? Czy może jeszcze coś innego?

    > https://youtu.be/7R1z3nhcYjA
    >
    > Życie mówi co innego.

    Życie, w szczególności internetowe, mówi wiele niepoprawnych rzeczy. O
    politycznym nawet nie chcę zaczynać dyskusji.

    > Anuluje się "przed", coś, co jeszcze nie miało
    > miejsca.

    Anulowanie pochodzi z łacińskiego Ad nullum. Nie można sprowadzić do
    nullum czegoś co już nim jest. Innymi słowy nie można anulować czegoś co
    już jest "nullum". Musi w jakiś sposób istnieć aby można to było
    anulować. Najbliższym synonimem będzie chyba ,,unieważnić" - tak samo:
    jak chcesz unieważnić coś co nie zaistniało?

  • 159. Data: 2020-07-09 01:42:05
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 08/07/2020 11:36, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Silver Dream !"  napisał w wiadomości grup

    > U nas, czy w USA ?

    U nas. W USA nie ma szabli tylko saber

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sabre

> [...]
    er

    > https://web.archive.org/web/20081218213853/http://sw
    ordforum.com/articles/ams/cavalrycombat.php

    Kto ich tam wie. :-)

  • 160. Data: 2020-07-09 10:56:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Silver,

    Thursday, July 9, 2020, 1:42:05 AM, you wrote:

    > U nas. W USA nie ma szabli tylko saber

    A samurajska katana to miecz czy szabla? :P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan