  • Data: 2023-12-19 02:46:41
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-17, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Zdjęciem w dół przy przesuniętym statywie?
    >
    > Można jeszcze robić panoramy dronem (np. DJI Mini 3 Pro ma taki
    > automatyczny tryb i robi 35 zdjęć wokół siebie), ale w pomieszczeniach
    > będą błędy przy składaniu, bo dron obraca się wokół własnego środka, a
    > nie przedniego punktu nodalnego obiektywu, czy jak on się nazywa.

    Nie wiem jak to jest z tymi punktami nodalnymi, ale MZ zwyczajnie przy
    dużej bliskości obiektów są, raz większe błędy wynikające ze stabilności
    relatywnej drona, dwa, konieczność korekcji większych błędów
    wynikających z perspektywy (zniekształceń optyki), trzy problemy z
    absolutną stabilizacją pozycji drona, która zdaje się idzie głownie po
    gps'ie. W sumie mógłbym spróbować w mieszkaniu, bo mam Mini 2, ale z
    dwoma kotami trochę się boję :)

    --
    Marcin