eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaCzy w Polsce obsługuje się jeszcze 'na poważnie' centrale PC, E-10? › Re: Czy w Polsce obsługuje się jeszcze 'na poważnie' centrale PC, E-10?
  • Data: 2020-04-17 12:53:56
    Temat: Re: Czy w Polsce obsługuje się jeszcze 'na poważnie' centrale PC, E-10?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Thursday, April 16, 2020 at 2:12:16 AM UTC-7, J.F. wrote:

    >Ten zakres był "od zawsze" i głównie u ab. mieszkalnych. Wyczerpany w
    >bardzo wczesnych latach 90., jeśli nie koniec 80., jeszcze z
    >pierwszego hosta E10 w tamtej lokalizacji. Potem >dostawiono
    >drugiego - też była pełna obsada.

    I tak "wszyscy" zrezygnowali ?
    Czy po trzeciej probie sie poddales ...
    Bo jak widac - polowa ludzi zrezygnowala, czesc drugiej polowy ...
    moze dawniej zmienili operatora i numer, potem mogli juz numer
    zachowac.

    Ale fakt - sprawdzilem swoje stare osiedle 713507391x - cisza w
    sluchawce, lub po dluzszej przerwie "abonent jest chwilowo
    nieosiagalny".
    Jakies klopoty VoIP z ktorego dzwonie, czy ten 1x to pechowo wybralem,
    czy faktycznie taki pogrom ?
    to jeszcze jedna dekada ... dwa numery sa.

    Fakt, ze pod drzwiami mam 3 dodatkowe sieci, to moze ludzie zmienili
    dawno.

    No i ... teraz chyba sporo mieszkan jest wynajmowanych, to pewnie
    telefony zlikwidowane, a lokatorzy maja swoje komorki.

    No i trzeba by sprawdzic kolejna dekade, bo te 2/10 pasuje mi do
    szacunkow, ale moze jest to wiekszy pogrom :-)

    > Ludzie rezygnuja ze stacjonarek, bo wysoki abonament, ale internet
    > chca miec.
    > A Orange i Netia chetnie wcisna telefon.
    > VoIP (no, czy aby na pewno oIP), ale sie nadal liczy jako "linia
    > stacjonarna".

    >A dostępy VoIP są gdzieś uwzględnianie statystycznie?
    >Bo w takim przypadku te wszystkie linie przenoszone chętnie do
    >funboxów czy jak to się tam u was nazywa, też nie są liczone.

    Mysle, ze je Orange liczy. Bo niby czemu nie.

    >No tak czy inaczej, nawet tych jest jakoś mało.
    To juz dawalem
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maleje-liczba-
    abonentow-telefonii-stacjonarnej-w-polsce-4-8-mln-na
    -koniec-2017-r

    Orange 52%, UPC 13%, Netia 8.8%, Vectra 3.4%.

    UPC i Vectra to chyba tylko VoIP ? Czy sporo linii przejetych z TP ?

    "Najpopularniejszą technologią telefonii stacjonarnej jest nadal POTS.
    W 2017 r. łącza tego typu stanowiły ok. 54% wszystkich łączy.
    Na drugim miejscu znalazła się technologia ISDN (14%)."

    Ciekawe jak Orange Funboxa liczy ... POTS czy "inne".

    A ISDN ? Powiedzmy 4 linie i 100 DDI ... i 40 telefonow w zakladzie
    ... jak to liczyc ?

    J.