-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Date: Fri, 28 May 2021 09:09:54 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 28 May 2021 08:09:52 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="20267";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.8.1
Content-Language: en-GB
In-Reply-To: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694278
[ ukryj nagłówki ]On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>
> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
> napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
> założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
> np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
> fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
> do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
> przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
> straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
> zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
> ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
> silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
> prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
> ekologiczny prąd.
>
> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
> Słaby wynik!"
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>
>
> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
wodorowymi mimo, ze w 2017 ten sam Mercedes twierdzil, ze wodorowe nie
maja sensu. BMW chce miec w ofercie wodorowe w 2022. Wszystko to
dlatego, ze jesli nie zmieni sie technologia baterii to ok. 2027 zacznie
brakowac surowcow. Producenci dobrze wiedza, ze taka zamiana raczej nie
nastapi, a nie chca zostac w czarnej dupie z bateriami, ktore
najwiekszych fanow maja wsrod ludzi, ktorzy elektryki ogladaja tylko na
zdjeciach.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 10:10 J.F
- 28.05.21 10:44 RoMan Mandziejewicz
- 28.05.21 10:47 Janusz
- 28.05.21 10:52 heby
- 28.05.21 10:57 Janusz
- 28.05.21 10:59 J.F
- 28.05.21 11:01 Janusz
- 28.05.21 11:04 Janusz
- 28.05.21 11:12 J.F
- 28.05.21 11:13 K
- 28.05.21 13:06 Janusz
- 28.05.21 15:36 ii
- 28.05.21 15:41 ii
- 28.05.21 16:23 T.
- 28.05.21 16:26 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
Najnowsze wątki
- 2024-05-03 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-03 Kraków => UX/UI Designer <=
- 2024-05-03 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-02 Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- 2024-05-02 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-02 Katowice => Performance Analyst <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-02 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-02 Katowice => Java Developer <=
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje