eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność - chyba tylko latem? › Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!n
    ews.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!pe
    er.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
    xc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
    !not-for-mail
    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <600994de$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009af77$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009bb13$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <6009cd29$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <600a8fcc$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 22 Jan 2021 13:57:29 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rue9ft$bn5$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210122-0, 22.01.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 33
    Message-ID: <600acbba$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.92.163
    X-Trace: 1611320250 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.31.92.163:51400
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3169
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690534
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:

    > 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja transportu jest
    > możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy zużywali 2kwh, na setkę,
    > czyli małe pojazdy elektryczne i równocześnie tiry na tory. czyli nie
    > jest to prolbem ogniw, kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
    > ToMasz

    TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to tego
    się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i wolniej.
    To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to dalekobieżnym, bo
    nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z Berlina do Poznania koleją.
    Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
    Rzuciłbyś telewizor - nawet zapakowany w pudełku - z rąk na podłogę? Bo
    tak to się mniej więcej odbywa...
    No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku - razem
    mamy 7 godzin. Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
    w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    pasażerskim doczepionym do pociągu.
    No i kto ma takich pociągów pilnować - każde zatrzymanie pod semaforem
    to ryzyko kradzieży. Tory zwykle są w dość odludnych miejscach, a
    pociągi długie i trudne do upilnowania.
    T.

    Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy po
    szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i interes
    zawieszono.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: