  • Data: 2017-12-14 15:32:53
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 grudnia 2017 21:25:12 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Zgodnie z takimi założeniami każdy podróżujący powinien mieć dwa
    > samochody: jeden elektryczny do pracy a drugi spalinowy do pozostałych
    > wyjazdów. Sądzę, że takie ograniczenie funkcjonalności elektryka byłoby
    > utopijne.
    >
    > Jeśli chcemy wiedzieć ile ludzie samochodami podróżują, to warto
    > popatrzeć w ogłoszenia sprzedaży aut. Oczywiście "szczęśliwym trafem"
    > wiele 10cio letnich "przejechało" 180tys km. :-D Ale nawet biorąc to za
    > prawdę, każdego dnia każde współczesne auto przejeżdża 50km. Z
    > uwzględnieniem podkręcania liczników pewnie 2-3x tyle.

    Ale statystycznie to prawda. Mam na oku dwa auta. Jedno robi 40kkm rocznie a drugie
    7kkm.

    Jak patrze na przebiegi aut za granica to tez jest podobnie. Tyle ze tych niezuzytych
    nikt nie sprzedaje bo nie ma powodu.
    A te zajeżdzone są zajeżdzone ale maja krecone liczniki aby wygladaly na
    niezajezdzone.

    Mam 10 letnia foke z 388kkm na liczniku. Ponoć z felernym silnikiem 1,8tdci.
    Idzie jak przecinak, nie kopci, pali 5/100 i oleju nie bierze. Nic sie w niej nie
    psuje, dwumase wymienialem przy 250kkm, dodatkowo rozrusznik przy 220kkm. Poza tym
    prawie nic... I wg cennika eurotaxu warte jest 6kpln :)

    Ty se pomysl ile krecone sa te co dymia, pala olej...