  • Data: 2017-12-14 20:35:46
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-13 o 22:30, J.F. pisze:

    > A rozporzadzenie zdaje sie szczytne, i chodzi o to, zeby dzem owocowy to
    > byl dzem z owocow (ewentualnie z marchewki) a nie nie wiadomo z czego.

    Nawet ze ślimaków :-D :-D
    A tak na serio, to co do szczytności celu mam wątpliwości. Takimi
    absurdami kończy się przeregulowanie prawa.

    > Przed uniowstapieniem to tak z maslem mialem - zachodze do sklepu, pelne
    > polki, ale polowa to margaryn czy inne wyroby maslopodobne.
    > A teraz masło to masło.
    > A wino to wino, a nie napoj spirytusowy.

    Tak, tu masz pełną rację. W dodatku, gdy za granicę pojedziesz, to masło
    nadal nim tam będzie. Ale... nie bez wyjątków. Bo przecież oczywistością
    jest skąd się bierze rzepa ... z brukwi!
    Jeżeli brukiew wchodzi w skład pieroga kornwalijskiego to staje się rzepą!

    > Jeszcze tylko soki uregulowac i "herbatki owocowe".

    Po części już to zrobiono. Oba te napoje mają część wspólną: wodę.
    Bruksela zakazała producentom butelkowanej wody mineralnej umieszczania
    na etykiecie swoich produktów czegokolwiek, co mogłoby sugerować, że
    picie wody zapobiega odwodnieniu bo nie ma na to dowodów :-D

    Tzn. są ale zapomnieli, w której szufladzie schowali te dowody :-D

    > Ale czemu akurat w przerwie ?

    Bo spieszyliśmy się do domu na mecz. A jak nie podłączymy auta 15h przed
    wyjazdem, to rowerem będzie trzeba jechać do pracy. Tak więc jeśli jest
    krótka chwilka by móc wykorzystać ją na podłączenie ładowarki, to trzeba
    wykorzystać ją :-D

    > Raczej jakas automatyczna ladowarka bedzie, podlaczysz, nastawisz
    > godzine wyjazdu, a ona postara sie naladowac poza szczytem.

    Nie wiem jak w skali kraju, ale u mnie poza szczytem to 22-6 bodajże. To
    nie jest 15h.

    > Ale te zakazy to nie unijne :-)

    Racja, one są lokalne ale w odpowiedzi na zalecenia/zarządzenia UE co do
    emisji, jak to się nazywa?, niskiej?

    > I slusznie, bo jak widzisz - z Diesla tlen nie leci, chocby nie wiadomo
    > jakie normy spelnial :-)

    Dlatego lepiej wjechać tam benzyniakiem palącym olej tak, że widoczność
    do 3m spada za nim.

    > No ale przeciez volkswagenom zmierzono i bardzo czyste mialy :-P

    taaaaa :P Potem cała reszta też zresztą.

    > Akurat zauwaz ze poczatek tej akcji w Niemczech byl w miare sensowny -
    > pozwalali w zaleznosci od klasy czystosci spalin danego modelu.

    Właśnie. Choć lepiej byłoby zbadać je na poziomie egzemplarza + naklejka
    na szybę na dany rok.

    > Stary samochod bez kata nie wjechal, nowszy z katalizatorem i filtrem
    > sadzy tak.

    A nowy, np. dwumiesięczny bez DPF bo zatkał się po 50 tys.km, a nowy DPF
    to 3-7tys zł, wjedzie? Przytoczona ilość km nie jest żartem. Tak mają
    nowe auta. To nie to co do niedawna - w klasie premium był on czasem
    nawet dożywotnim elementem.

    > Dopiero niedawno sie zrobil najazd na diesle ... jak widac sluszny :-)

    Chwila... ale od 2018 DPFa mają benzynowe również. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek