eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodziei › Re: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
    -static.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Thu, 23 Mar 2023 11:39:54 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
    References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
    <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
    <1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
    <tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
    <tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="3532"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712401
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 22 Mar 2023 23:53:00 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 22.03.2023 o 16:38, J.F pisze:
    >>> Koń deklarował, że ma przebieg 30k rocznie, czyli po 5 latach kończy mu
    >>> się gwarancja :D
    >> On czesciej samochody zmienia.
    > Bo się boi :] On doskonale wie, że jest na pasku ryzyka :)

    No i dobrze - ktos musi sie bac, zeby ktos mógł kupic używany :-)

    >>> Ale idąc za tym co piszesz, to jedynym dobrym sprawdzianem na pojemność
    >>> baterii, może być ustalona trasa długa trasa przy tej samej temperaturze
    >>> i wietrze i prędkości. Jeśli po 5 latach auto pokona taka trasę z tym
    >>> samym wskazaniem na końcu, stanu baterii to jedyny wiarygodny test na
    >>> sprawdzenie, czy producent "nie oszukuje".
    >>
    >> Przybędzie elektryków, predkosc sie zwolni.
    >>
    >> Ale ja nie pisałem, ze producent bedzie tak wprost oszukiwał, choc i
    >> to moĹźliwe. Raczej, ze troche pojemnosci ukryje, potem skorzysta z
    >> rezerwy.
    >
    > Cały czas to robią...ale to zwykłe oszustwo w sensie podawania całej
    > prawdy.

    Czy takie oszustwo ... napisali, ze bateria ma 64kW.
    Wsadzili 67kWh ... zeby bateria dluzej trwała.
    Pozwalaja uzyć 64kWh.
    W przypadku Tesli rezerwa była chyba wieksza.

    Jak po 3 latach komputer pokaze, ze bateria ma nadal 64kWh, i tyle ma
    ... to chyba nie oszustwo?

    Tylko byc moze dobrze byloby wlasciciela poinformowac, Ĺźe fajnie by
    było, aby teraz skrócil jazdy i nie rozladowywał ponizej 20% ...

    > Ok, jeśli to pierwszy właściciel. Następny może mieć megaproblem
    > :)...w końcu kupił używkę. Jak myślisz, dlaczego już jest taki problem
    > ze sprzedażą używki/elektryka?
    > (nie opisuję kupców/heretyków).

    A jest problem ze sprzedażą? Czy odwrotnie - rochodzą sie jak cieple
    bułeczki?

    >> Ze degradacja baterii wyniosła 1% - pogratulowac. O ile prawdziwe.
    >> Że to juz zawsze i u wszystkich będzie 1%/100kkm - nie wyciagałbym
    >> pochopnych wnioskĂłw :-)
    >> Ale powinno do tego zmierzać. O ile prawdziwe :-)
    >
    > Może być prawdziwe, skoro właściciel chował auto pod ziemią, że bateria
    > nie przekroczyła 30C czy -20C i ładował to w widełkach, czyli często, bo
    > miał możliwości i czas. To rzadkość i wiedza/możliwości. Jeśli jednak
    > zostawisz auto na placu/parkingu przy 40C na cały dzień to siłą fizyki
    > dostanie po ryju

    U mnie nie ma 40C. 30C rzadko przekracza. No chyba, ze słoneczko i
    baterię podgrzeje ...

    > a zimą klęknie o 20% pojemności...co jest większością a
    > rozładowanie prawie do ZERA to oczywistość i przegrana w czasie. Koń
    > sobie przestawił "klapki" bo musiał, żeby nie zjebać ale znaczna
    > większość użyje defaulta z obsługi spalinowców i się zdziwi ale niesmak
    > zostanie.

    ale KIA jednak daje 7 lat lub 150kkm gwarancji.
    Na 65% pojemnosci baterii.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: