  • 431. Data: 2021-04-12 13:53:00
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 10:32, trybun pisze:

    > No tak - by podpisać umowę nie w dobrej wierze a na matematycznych
    > wyliczeniach trzeba by chyba z pół roku szkolenia z różnych dziedzin.
    > Gratuluję podejścia.

    Jakie pół roku. Przecież sin, cos to nawet tumaniści mieli w szkole.
    P.G.

  • 432. Data: 2021-04-12 14:09:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 11-Apr-21 10:26, trybun wrote:
    > Zadałeś sobie kiedy pytanie po co w ogóle jest jakaś wzmianka w tej
    > umowie o prędkości skoro operator dosłownie nic nie gwarantuje?

    To bonus dla tych bardziej kumatych klientów (co to pobierali nauki
    jeszcze przed giertychową maturą). Taka sugestia, że jak chcą mieć
    szybsze łącze to powinni kupić produkt z większą liczbą w nazwie.

    > Czyli tego mniej doświadczonego można walić w rogi na każdym kroku bo
    > sam sobie jest winien? I co z tą armią rzeczników których utrzymuje z
    > własnej kieszeni?

    Zgaduję, że jak nie umiesz naprawić lodówki, czy innego laptopa to
    najmujesz miśka co to zrobi to za Ciebie. Oczywiście za pieniądze.

    Powiedz proszę co stoi na przeszkodzie, ażeby w sytuacji kiedy nie
    rozumiesz słowa pisanego nająć kogoś kto wytłumaczy, że "do" oznacza
    "nie więcej niż"?

    Armia rzeczników jest potrzebna! Z bliżej niewiadomego powodu konsumenci
    traktowani są jak ludzie ze znacznymi deficytami intelektualnymi i
    trzeba się przecież nimi zaopiekować ;-)

    Piotrek

  • 433. Data: 2021-04-12 14:28:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotrek napisał(a) :

    > Powiedz proszę co stoi na przeszkodzie, ażeby w sytuacji kiedy nie
    > rozumiesz słowa pisanego nająć kogoś kto wytłumaczy, że "do" oznacza
    > "nie więcej niż"?

    Czepiacie się biednego trybuna. On jest tak obeznany z prawami
    konsumenta i innymi oraz ma takie zdolności negocjacyjne, że na jego
    umowie o Internet jest "nie mniej niż".

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 434. Data: 2021-04-12 14:53:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No wiesz, powazny kawalek w tej teorii obwodow to sa macierze,
    > a w liceum traktowane troche po lebkach.

    Czyli na pierwszym semestrze powinny być przedmioty, którym wystarcza
    matematyka z liceum (np można by zacząć o działaniu procesora, o
    podstawach programowania), a w tym czasie na matematyce to co jest
    niezbędne dla przedmiotów na drugim semestrze.

    > Tylko matematyka raczej malo poswieca czasu zagadnieniu ile to jest
    > (10 +/- 2%) / (5 +/- 2%)

    To jest szczególny przypadek, faktycznie 'mało matematyczny'.
    Niepotrzebnie o tym wspominałem.
    To chyba logicznie jest zrobić na miernictwie.

    > Ale to przeciez nie tak bylo.
    > Najpierw byl problem ile to jest x^2= -3, czy ile pierwiastkow ma
    > wielomian.

    Tego, jak to historycznie było to ja nie wiem.
    Ale wydaje mi się, że zdefiniowanie działań na liczbach zespolonych
    pozwala przenieść się z osi liczbowej na płaszczyznę i to może być celem
    samym w sobie. Na osi mogą być wektory i obliczenia skalarne, tak samo
    na płaszczyźnie można działać na wektorach lub skalarnie.
    W moim pojęciu przy moim spotkaniu z liczbami zespolonymi zabrało
    informacje, że one coś ułatwiają, a miałem tylko informację, że istnieją
    takie liczby i trzeba się nauczyć z nimi żyć.

    > No nie, to porzadne liceum mat-fiz bylo :-)

    Ja chodziłem do takiego, co miało opinię naj, najgorszego w 3-mieście i
    pewnie dlatego taka moja obserwacja.
    Turniej z fizyki w klasie maturalnej (każde liceum z województwa
    przysyłało 3 uczniów). Z naszego zgłosiłem się tylko ja. Po zapisaniu
    się, jakiś nauczyciel z komisji powiedział niby szeptem (jak już się
    odwróciłem do nich tyłem): "Popatrz, tylko jednego dali radę przysłać."
    - zabolało jak cholera. Jak, 6 godzin później, odbierałem dyplom za
    zajęcie pierwszego miejsca to wręczający powiedział "Przysłali jednego,
    ale jakiego!" Do dziś żałuję, że nie odpowiedziałem (w rewanżu, za to co
    zabolało) że byliśmy tu we trójkę (to była by prawda), ale zrobiliśmy
    losowanie kto idzie (to już nie prawda), aby innym też dać szansę na podium.
    P.G.

  • 435. Data: 2021-04-12 14:58:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 13:48:20 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Chodzi tylko o to czy w umowie jest 'instalacja paneli o nominalnej mocy
    > 7.2', czy 'instalacja, która będzie osiągała na Twoim dachu 7.2'.

    Aczkolwiek ... widac, jakie mozliwe problemy czekaja instalatorow ...
    wypadaloby sie przed tym zabezpieczyc i stosowne tresci do umowy
    wpisac.

    Bo klient nie musi byc fachowcem, moze nie wiedziec ze w nocy pradu
    nie bedzie, w deszcz nie bedzie, w zimie bedzie malo, dach dobrze
    zobaczyc ...

    J.

  • 436. Data: 2021-04-12 15:04:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-12 o 13:31, J.F. pisze:

    > Piotrze, ale nawet w wersji "drogo", to jak te przepustowosc zmierzyc?
    > Tak, zeby mozna bylo ustalic, czy umowa jest dotrzymana, czy nie ...

    Znam się na pomiarach analogowych, ale na internecie nie za bardzo.
    Zapewne zagwarantować i tak można tylko do jakiegoś następnego węzła.
    Może przy takiej umowie w tym węźle byłby jakiś program robiący 'echo'
    służący tylko do tego, aby klient mógł weryfikować przepustowość.
    P.G.

  • 437. Data: 2021-04-12 15:06:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-12 o 13:41, J.F pisze:

    > Ale Trubun zamowil panele z instalacja.
    > I moze nawet ze wstepnym "audytem" ...

    Ja cały czas nie wiem co, zgodnie z umową, zamówił.
    P.G.

  • 438. Data: 2021-04-12 16:08:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > trybun <M...@j...cb> napisał(a):

    [....]

    > A ja nie pojmuję Twojego oderwania od rzeczywistości. Zrobiłeś na grupie o
    > Windows aferę o antywirusach i zamiast coś z niej się nauczyć, zrobiłeś
    > tutaj jeszcze większą o PV.

    Bo to narcystyczny troll jest. Karmi się Waszą uwagą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 439. Data: 2021-04-20 18:17:57
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-04-11 10:27, trybun wrote:

    > A jaką moc osiągasz w godzinach szczytu względem nominału?

    maksimum jakie falownik zarejestrował to było ciut ponad 6000W.
    Przy mocy nominalnej 4480W (16x280W polikrystaliczne).
    Ale było zimno i słonecznie.

    --
    Pozdr.
    Michał