    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak zgłosić awarię do Orange
    Date: Wed, 30 Sep 2020 02:28:31 +0200

    Pan Krystek napisał:

    > A może puścili w studniach kablowych?

    Przypomne Istotę Problemu. Ze słupa w narożniku mojej działki smętnie
    zwisał kabel telefoniczny. Zwisał nad moją bramą wjazdową. Kabel ten
    od lat nikomu nie służył, kończył się na innym słupie jakieś 50 metrów
    dalej. Czyli tym razem nie chodziło o telekomunikację, lecz o estetykę,
    ewentualnie złą fengszuję, którą swym jestestwem wprowadzał. Zabrali go
    w końcu w cholerę, do żadnej studni nie trafił.

    Telefony w okolicy nastały trzydzieści lat temu. Wykopano wtedy rowy
    i zrobiono porządną kanalizację. Nawet jakieś kable włożono do środka.
    Ale zaraz potem nastawieli słupów tak gęsto, jak rosło zboże na
    kołchozowym polu. W okresie rozkwitu telefonii stacjonarnej pajęczyna
    przewodów oplatała okoliczne domy i ulice. Wciąż się to rwało, wciąż
    ktoś kradł. Ale pajęczarstwo to jest to, co nieboszczka tepsa lubiła
    najbardziej. Do mnie do domu kilkuparowy kabel idzie pod ziemią.
    Tylko dlatego, że trzydzieści lat temu dałem monterom na półlitry, by
    tak mi doprowadzili. Jeszcze do północy jedną z tych par pędzi sobie
    sygnał ADSL. Od Netii, bo z tepsą nijak dogadać się nie szło. Potem i
    to wyłączą, bo mam już w domu światłowód od firmy, której się chciało.

    --
    Jarek