    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Sat, 8 Aug 2009 15:54:17 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > przy 3400g z Flasha zostanie piasek, a taśmy na ogół przezyja. Oprócz
    > tego na kawałku taśmy jest kawałek danych, a na kawałku flasha nic.

    Aż tak źle jest z wytrzymałością struktur na przyspieszenia? Nie mówię
    tu o pomysłach użycia karty SD w czarnych skrzynkach (czytałem o takich,
    w Usenecie oczywiście, że niby teraz karty są po dwie dychy, więc już
    można; świetny argument, bo jak by były po dwa tysiące, to by trzeba było
    się zastanaowić). Jaką odporność ma struktura krzemowa? Taka umieszczona
    na odpowiednim podkładzie, zalana czym trzeba, być może nawet z myślą
    o tych tysiącach g. Coś sobie przypominam z początków dziejów układów
    scalonych (lata siedemdziesiąte), że próbowano tym strzelać z armaty.
    Podobno z pozytywnym skutkiem. Prawda-li to?

    Taśmę na szpuli poddana przyspieszeniu 3400g też sobię próbuję wyobrazić.
    Jawi mi się to jako kawałek plastiku. Ale moja wyobraźnia w tym zakresie
    może zawodzić.

    --
    Jarek