  • Data: 2020-09-28 17:55:28
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 28 września 2020 o 16:28:53 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > Problem pojawil sie przy biezacej wodzie, a wlasciwie biezacej z
    > wodociagow... ze studni jeszcze sie oszczedzalo, bo potrafilo sie
    > wyczerpac... a z wodociagu kilkanascie m3 na miesiac to pikus... i
    > dopiero te zaczyely sie przelewac do gruntu stanowiac istotny problem
    > :(
    > Owszem, ale ta studnia ... niedaleko wychodka ...

    > Owszem, sporo smieci bylo "organiczne", mogly isc na kompost ...

    > A tak swoja droga ... to ciekaw jestem, czy ta wysoka cena soli w
    > sredniowieczu to z uwagi na walory smakowe, czy o konserwacje zapasow

    Sód jest tak samo niezbędny do życia jak woda czy powietrze. Poczytaj sobie mistrzu
    wyszukiwania co się dzieje jak spadnie poziom sodu w organizmie. Sól była specjalnie
    opodatkowana bo bez niej się odwala kitę a każdy chce żyć i podatek zapłaci. Taka
    ichnia wtedy akcyza była na sól. Gdyby ludzie jedli tylko mięso to by nie musieli
    używać soli. A że jedzą również rośliny to muszą jeść sól bo w roślinach jest za mało
    sodu.