  • Data: 2020-09-28 18:03:25
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 28 Sep 2020 16:02:28 +0100, K

    > Tam w tym tekscie byla taka wzmianka, ze w phev-ach produceni nie
    > oferuja nic w kwestii ekologii spalin. Tak jaby zakladali, ze wiekszosc
    > czasu lub tylko beda jezdzily na pradzie.

    Wzmianka... Pytam zatem po raz kolejny, jak PHEV, który ma na pokładzie
    spalinowy silnik wyrwany wprost z wersji czysto spalinowej, a spełniającej
    Euro5, i mający ograniczoną moc o 30KM żeby spełniać jednak EURO6, silnik
    wysterowany tak aby pracować w OPTYMALNYCH WARUNKACH, może mieć gorsze
    parametry w kwestii emisji spalin? No już tyle razy zignorowałeś to
    pytanie, że już więcej się chyba nie da.

    > Najwidoczniej jest to bledne zalozenie.

    Nie założenie jest błędne, tylko ludzie głupi vel bezczelni w tym wypadku.
    Przecież w spaliniakach jest to samo -- mało to ludzie diesli do jazdy po
    mieście pokupowali? Dlaczego, a no bo niby taniej się jeździ, a bo w
    standardzie turbawka, to w fotel wciska lepiej itd.

    > Ja osobiscie ladowalbym tylko gdybym pamietal i by mi sie chcialo.

    Jak dla mnie to jakiś absurd kupować PHEVa i go nie ładować, bo... "mi się
    nie chce wtyczki podłączyć" względnie "pamiętać" -- to już w ogóle tak
    absurdalny "argument" że żal to komentować. Czyli mieścisz się w grupie
    tych głupków co kupili pół tony akumulatorów z samochodem żeby z nich nie
    korzystać bo są zbyt leniwi.

    > Patrzac na nowego Peugeota 508, 200 kilka KM bez pradu 300
    > kilka z pradem, 200 mi starcza. Obstawiam, ze za kilka lat
    > jak kupie kolejne auto to bedzie wlasnie jakiegos rodzaju
    > hybryda ze wzgledu na brak innych opcji i wlasnie tak
    > bede postepowal.

    Cały problem polega na tym, że z EV czy PHEV nie korzystałeś nawet parę
    dni, o miesiącach nie wspominając -- to tak jakby opisywać smak potrawy
    widzianej przez ladę (nie mylić z ładą).

    > Zreszta jak widac, Mercedes juz postawil na wodor.
    > Pierwsze ciezarowki maja wyjechac na drogi w 2023

    Masz zamiar jeździć ciężarówką?

    > i dojdzie do zabawnej sytuacji kiedy to meleksy na baterie
    > beda w 2025 tymi nieekologicznymi ;)

    Weź może najpierw sprawdź sprawność procesu pozyskiwania wodoru od
    wytworzenia z OZE do kół, bo znowu coś bredzisz. Wodór jeszcze długo nie
    zagości w osóbówkach, o ile w ogóle się to stanie -- a jeśli już, to będzie
    to tylko jako sporadyczny range extender. Może nawet na przyczepce albo na
    dachu zamiast rowerów. :P Zresztą patrząc na to jak szybko są zwiększane
    moce ładowania akumulatorów w świetle zapotrzebowania ludzi na kilometry to
    i to pewnie będzie poroniony pomysł.

    --
    Pozdor
    Myjk