  • 211. Data: 2020-10-29 18:16:33
    Temat: Re: Martwię się
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 29, 2020 at 5:16:11 PM UTC+1, K wrote:

    > https://www.gov.pl/web/gov/wyrejestruj-pojazd

    czytales? czy tylko wklejasz?

    wiec przekleje z tego linu:

    Pojazd możesz wyrejestrować, gdy doszło do jego:

    kradzieży,
    wywozu albo sprzedaży za granicą,
    kasacji (zniszczenia) za granicą,
    trwałej utraty (na przykład w wyniku pożaru),
    przekazania do stacji demontażu pojazdów albo do punktu zbierania odpadów - jeśli
    nie wyrejestrujesz pojazdu, zrobi to urząd, gdy dostanie zaświadczenie ze stacji
    demontażu,
    wycofania z obiegu.

  • 212. Data: 2020-10-29 18:16:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 17:05, kk wrote:

    > Przecież może poczekać aż mu kasy przybędzie. I wtedy naprawi samochód i
    > zrobi ten przegląd. W czym problem? Samochód nu się w niędzyczasie
    > zepsuje od stania?

    Jesli ma np. wizje otrzymania duzego spadku w tym czasie to dodatkowa
    oplata nie bedzie problemem. Jesli liczy na manne z nieba to sie moze
    przeliczyc i sie mu jeszcze akumulator popsuje od tego czekania. Ja bym
    wyrejestrowal ;)

  • 213. Data: 2020-10-29 18:16:49
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 17:14, K wrote:

    > To sie ich pozbadz jesli nie mozesz nad tym zapanowac. Chyba, ze to
    > jakis rodzaj zbieractwa kompulsywnego.

    Nie potrzebuję "nad tym" panować. TO jest problem ustawodawcy, że chce
    panować. I dlatego narzuca mi bym ja za niego to robił. Ale nie jest to
    właściwe. Właściwe jest by właściciel decydował co chce robić ze swoim
    samochodem, kiedy i czy w ogóle to zarejestruje itp itd

  • 214. Data: 2020-10-29 18:21:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-29 17:13, K wrote:

    > Po co kupowac samochod jesli nim pozniej nie jezdzisz i stoi w garazu?

    Po to byś się o to pytał. Ja jakoś nie pytam nikogo czemu na noc nie
    wyrejestrowuje swojego samochodu który stoi w garażu, obok domu czy
    gdzie tam, ani nie potrzebuję zastanawiać się po co ktoś zostawia go na
    dłużej.

    > OC masz wykupiony na taki samochod?

    A mogę nie mieć? Mogę płacić ubezpieczenie od jeżdżenia? Może moje
    samochody są autonomiczne i jak mnie nie ma to jeżdżą same po drogach?
    Ty taki masz?

  • 215. Data: 2020-10-29 18:22:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29-10-2020 o 17:54, K pisze:

    > No ale pisales o jakies dlugiej delegacji, a teraz nagle dwa ci robia
    > problem. Poza tym tuleje slychac gdy sa do wymiany i nie trzeba do tego
    > mechanika.

    Normalny pracownik zajmuje się w delegacji pracą, a nie jeżdżeniem
    samochodem z jeszcze ważnym przeglądem po mechanikach. Samochód może być
    na delegacji codziennie potrzebny do wożenia np. sprzętu.

    Można wyjechać też samolotem i samochód zostaje na kilka miesięcy w
    kraju i nie wyjeżdża z garażu.

    Czasem jest uszkodzona guma i nic nie słychać.

    > Dostajesz kare za badanie po terminie,

    Czyli chodzi o karę, żeby zebrać dodatkowe pieniądze.

    Kara powinna być za jeżdżenie samochodem bez przeglądu, a nie za
    posiadanie samochodu bez przeglądu.

    > pokazujesz wypis ze szpitala
    > diagnoscie, a on anuluje ci kare. Ewentualnie poprzez zaznaczenie check
    > boxa w programie. Tak to widze.

    A uzna mi zaświadczenie z z sanatorium. Albo z warsztatu, że naprawa
    była bardzo długa?

    yabba

  • 216. Data: 2020-10-29 18:22:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 17:14, kk wrote:

    > A jeśli nie to co?

    To i tak nie mozesz nim jezdzic i patrz punkt o wyrejestrowaniu.

    > Nie sądzę by gdziekolwiek tak było. Ale miałoby sens by przegląd odbywał
    > się po okreśonym przebiegu. No bo jeśli tego przebiegu nie można
    > zmieniać to chyba można na tym oprzeć domniemanie, że ewentualne
    > nieużywanie samochodu naprawdę ma miejsc i nie ma powodu by wymagać
    > przeglądu. Ja tak jestem przeciwny rejstrowaniu przebiegu, ale również
    > rejestracji samochodów. Równie dobrze możnaby wszystio rejestrować a
    > tego to ja na pewno nie chcę.

    No np. w UK tak bylo i pewnie zaraz znowu bedzie:
    "Cars, motorcycles and light vans that were due an MOT between 30 March
    and 31 July 2020 were given a 6-month extension to help keep motorists
    moving during the coronavirus pandemic.
    Vehicles that are due an MOT from 1 August 2020 will not get an
    extension and will need to be tested as normal."

    https://www.gov.uk/government/news/beat-the-rush-by-
    getting-your-mot-done-this-summer

    Innych krajow nie sledzilem ale obstawiam to samo. Przebieg mozna
    dowolnie modyfikowac sprzetem za kilkaset zlotych albo zaplacic raz na
    jakis czas grosze za usluge Januszowi z autohandlu, a nikt nie bedzie
    wysylal kontrolerow do ciebie co kilka dni zeby sprawdzic.

  • 217. Data: 2020-10-29 18:22:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-28 10:14, K wrote:

    > Przebieg to stan umyslu, szczegolnie na wschod od Odry. Kto by mial to
    > robic i jak, jesli wlasciciel nie bedzie odbieral telefonu albo nie
    > wskaze miejsca postoju auta?

    No tak, to teraz wiem, że po to jest ten przegląd.

    > No chyba jedyny jesli chcesz miec zarejestrowane auto ale nie chcesz
    > robic przegladow.

    Przecież chcę, Ty nie chcesz bym robił. Skoro tak piszesz to pewnie tak
    jest.

  • 218. Data: 2020-10-29 18:23:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-28 18:57, Pete wrote:

    > Jest jeszcze opcja auto zabytkowe

    To by w muzeum musiało stać.

  • 219. Data: 2020-10-29 18:25:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Oct 2020 16:08:08 +0000, w <rnepd8$522$3$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > To trzeba wyrejestrowac, odpicowac i za x lat zarejestrowac jako zabytek.

    To super. A jeżeli nie spełnia warunków?
    Albo jeżeli jeździ tylko po zamkniętym terenie?

  • 220. Data: 2020-10-29 18:26:41
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/10/2020 17:16, kk wrote:

> [...]
    > właściwe. Właściwe jest by właściciel decydował co chce robić ze swoim
    > samochodem, kiedy i czy w ogóle to zarejestruje itp itd

    A do innych przepisow o ruchu sie stosujesz, czy tez traktujesz je jako
    probe zniewolenia twojej osoby? Wezmy np. jazde pod wplywem alkoholu,
    wyprzedzanie na pasach, jazda po chodniku, ignorowanie sygnalizacji
    swietlnej?