-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
6!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O bateriach
Date: Sat, 8 Jan 2022 13:18:48 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <8...@4...net>
References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
<sr8slp$lca$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
posting-host="185.152.121.246"; logging-data="15215";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700488
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 7 Jan 2022 09:12:39 +0100, ToMasz napisał(a):
> (...)
> dokładalne akumulatory. Czemu sie zasięgu czepiam? Bo akumulatory są
> ciężkie, albo stosunkowo ciężkie i pieruńsko drogie.
> (...)
To, że są ciężkie, to jest mniej istotne.
Nie można zapominać, że auta *EV (czyli BEV, PHEV, ...) korzystają z
rekuperacji. Czyli teoretycznie z większej masy większy odzysk.
Więcej energii kinetycznej ma pędząca kulka stalowa, niż piłeczka golfowa o
tej samej średnicy.
Oczywiście wiadomo, że rekuperacja nie jest stuprocentowa, ale nie
widziałem dużej różnicy zużycia energii jadąc PHEV-em w trybie czysto
elektrycznym z dość ciężką przyczepą i bez niej. Mówię o trasie nieco ponad
20 km w mieście: sporo świateł i hamowania.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.22 14:35 nadir
- 08.01.22 15:25 Adam
- 08.01.22 23:13 nadir
- 09.01.22 07:41 Cavallino
- 09.01.22 09:25 ToMasz
- 09.01.22 09:48 Cavallino
- 09.01.22 11:44 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.22 13:13 RadoslawF
- 09.01.22 13:58 ii
- 09.01.22 14:31 Myjk
- 09.01.22 14:39 Myjk
- 09.01.22 15:40 RadoslawF
- 09.01.22 16:07 Cavallino
- 09.01.22 16:08 Cavallino
- 09.01.22 17:04 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=