  • Data: 2020-10-28 12:59:55
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dla mnie nie.

    Czego mnie to nie dziwi... ;-P

    > Praktycznie w kazdym samochodzie jak mocno wcisniesz hamulec, to
    > zerwiesz przyczepnosc i to przy niemal dowolnej predkosci, co
    > najwyzej mozesz tego nie zauwazyc, bo ABS zadziala.

    Ale kto hamuje wciskajac hamulec w podłoge?
    Chcesz zeby ci ktos w dupe wjechał?
    O tym własnie mowie, ze to kwestia nieumiejetnej jazdy a nie opon.

    > Wiec "poslizg przy hamowaniu" to zaden argument.
    > Chyba, ze ktos ma dobre przyzwyczajenie i wie ze na starych
    > oponach sie nie slizgalo, a na nowych co chwila.

    Dobre przyzwyczajenia to płynna jazda zamiast opcji 0-1 (gaz do
    podłogi, takoz hamulec)

    > Tylku tu jest "na mokro" - wiec nie wiadomo, czy porownywalny
    > deszcz.

    > Niby tak, ale latwo powiedziec - wybierz sobie dowolny zakret -
    > wiesz z jaka predkoscia mozesz go pokonac swoim autem ?

    Chyba wiem skoro nie wypadam z zakretów.
    Ale ty zapewne pytasz czy wiem z jaka maksymalna predkoscia moge go
    pokonac. Otoz to nie ma znaczenia bo ani nie jestem kierowca rajdowym
    ani nie jezdze z kupa w gaciach zeby mi sie az tak spieszyło...

    > Albo chwila nieuwagi i znow sie przydaje, albo jechaliscie sobie w
    > miare szybko, ten przed toba ma dobre opony na deszczu, a ty nie

    I znow kłania sie brak umiejetnosci jazdy (czytaj zbyt małe odstepy.)
    Ja robie czasami nawet 120kkm rocznie i jakos mi sie takie sytuacje nie
    zdarzaja.

    > Jesli drozsza naprawde lepsza ... moze i warto, zaoszczedzisz 500
    > zl, a na klepanie wydasz 10 tys :-)
    >
    > Pytanie drugie - co lepsze - ta "lepsza opona" polowicznie zuzyta,
    > czy "gorsza" ale nowa ...

    Ano własnie. Jak widzisz to zawsze jest kompromis miedzy wydatkami,
    efektami i rozsadkiem.
    Nie da sie miec zawsze najlepszych mozliwych opon - tak to tylko F1 na
    okrazeniu eliminnacyjnym w Q3...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż