  • Data: 2022-05-30 18:02:37
    Temat: Re: Ostrzenie noża
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 30 maja 2022 o 10:40:37 UTC-5 J.F napisał(a):
> [...]
    kamienia (ma dwie strony, jedna ostra, druga drobna).
    > w ktorą strone przesuwac, bo juz zglupialem,

    Ja przeciagam jak kose.
    Czyli z grubsza 45 stopni w stosunku do ostrza.
    Czyli nie "kroje" kamienia ani nie przesuwam wzdluz.

    Cos jak tu:
    https://youtu.be/kFhMGJYhYpU?t=230

    > IMO - kąt jest o tyle istotny, ze powinien byc taki sam w każdym
    > pociągnieciu.
    > A "w rękach" to trudno utrzymac :-)

    Nietrudno. No chyba ze masz parkinsona :)
    Na te 20-30 pociagniec to sie bez problemu daje "zablokowac" konczyny i reszte ciala.
    To ze w nozu kuchennym sie ostrze zrobi ciutke na jajco nic nie zmienia.
    Jakby dlubac w drewnie to troche tak, do pomidorow i miesa to jest zero roznicy.

    No i jak sie jest upartym to mozna mazakiem mazac. Widac co sie robi. Ja patrze na
    samo ostrze i jego matowienie. Po tym wiem czy mam prosto. Ale oczy mam jeszcze jako
    tako ok.

    > Nie wazne jak dlugo, wazne, ze jak tak nie robi
    >
    > https://youtu.be/0fxL8v2dMho?t=402
    >
    > to nie jest ostry :-)

    To imho nieco przesada.
    Niech przejedzie ze 20 razy po bukowej desce i pokaze trik z papierem ponownie.

    > P.S. sa nawet przyrzady do mierzenia ostrosci
    > https://www.youtube.com/watch?v=4irTV1xZ-EM

    Ta project farm testowal ostrzalki na tym.

    > ale to chyba bardziej do brzytwy :-)

    > Jakos tak.
    > Ale moze jednak dają sie naostrzyc, tylko nie umiemy :-)

    Daja, daja. tylko zeby je ostrzyc trzeba dosyc precyzyjnych narzedzi. Takich ktore
    nie wibruja, dobrze szlifuja i zbieraja te ceramike.
    Widzialem pare filmow gdzie ludki probowali na osełkach diamentowych je ostrzyc i
    ostrze wygladalo mocno postrzepione po takiej akcji.
    A w fabryce robia to sprawnie i szybko
    https://youtu.be/JFnT5INymiY?t=328

    Pisza ze cyrkonowe tarcze maja.

    Tyle czy taki noz duzo dluzej zyje niz zwykly? IMHO nie warto. Szczegolnie jak sie
    noz wrzuca w szuflade albo randomowy ignorant domowy bierze go do krojenia czegotam
    akurat mu trzeba...