  • Data: 2022-07-05 12:13:24
    Temat: Re: Oszczędność gazu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Jul 2022 21:48:18 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Nie tylko gazu, ale ogólnie energii.
    > Tak czytam, że Niemcy wzywają swoich do oszczędności i naszła mnie taka

    Bo tak prawde mowiac ... w obecnej sytuacji politycznej nalezy
    oszczedzac paliwa. Tylko tak mozna dokopac Rosji.
    A nasze wladze na to jakos nie wpladly.

    > myśl...
    > Jak wyłączę ogrzewanie na 1h dziennie, to raczej nie zaoszczędzę, bo
    > sterowanie musi nadrobić ubytek energii.
    > Ja wyłączę na miesiąc to zaoszczędzę.
    > Gdzie jest ta granica, że już się opłaca.

    Ale mowa o ogrzewaniu teraz latem, zimą, jesienią?

    Wyłączenie ogrzewania spowoduje stopniowe obnizanie temperatury
    wnetrza. I coraz mniejsze straty na przewodnictwo ciepla czy inne
    mechanizmy chlodzenia. Wentylacja chocby.

    Ale masz racje - jak potem wlaczysz piec, to musi uzupelnic cieplo w
    murach. Tym niemniej zawsze jakas oszczednosc na stratach była.
    Im krotsza przerwa, tym oszczednosci mniejsze.

    Chyba, ze sie na to nałozy ch-ka pieca i regulatora, i taka
    krotka przerwa spowoduje dlugą pracę, z przekroczeniem temperatury
    nastawionej.

    J.