  • Data: 2022-07-05 14:45:09
    Temat: Re: Oszczędność gazu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 5 lipca 2022 o 12:13:31 UTC+2 J.F napisał(a):
    > Bo tak prawde mowiac ... w obecnej sytuacji politycznej nalezy
    > oszczedzac paliwa. Tylko tak mozna dokopac Rosji.
    > A nasze wladze na to jakos nie wpladly.
    > Ale mowa o ogrzewaniu teraz latem, zimą, jesienią?
    >
    > Wyłączenie ogrzewania spowoduje stopniowe obnizanie temperatury
    > wnetrza. I coraz mniejsze straty na przewodnictwo ciepla czy inne
    > mechanizmy chlodzenia. Wentylacja chocby.
    >
    > Ale masz racje - jak potem wlaczysz piec, to musi uzupelnic cieplo w
    > murach. Tym niemniej zawsze jakas oszczednosc na stratach była.
    > Im krotsza przerwa, tym oszczednosci mniejsze.

> [...]
    Dobrze napisałeś że uzupełnić a nie nadrobc to co uciekło. Współczesne materiały
    budowlane stosowane na ściany charakteryzują się niskim ciepłem właściwym. Przez dużą
    zawartość powietrza w masie są może marnymi ale jednak materiałami izolacyjnymi. A
    gdyby tak wyłączyć ogrzewanie na 11 godzin a godzinę przeznaczyć na dojście do
    właściwej temperatury. Czy w takiej sytuacji zużyje się tyle samo kilowatogodzin jak
    by ogrzewanie cały czas działało. A może więcej albo mniej się zużyje energii?