  • Data: 2021-11-18 16:36:01
    Temat: Re: PRLowski silikon odlewniczy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 18 November 2021 at 21:41:45 UTC+9, Piotr Wyderski wrote:

    > Nie twierdzę, że nie, jedynie relacjonuję informacje z książki:
    >
    > "Do mnie któregoś ranka trafił pęk parunastu kluczy należących do
    > ambasadora. Udało się te klucze zdobyć właśnie poprzez agentkę Biura
    > ,,B". Powiedziano mi, że muszę szybko robić kopie, bo zostały wyciągnięte
    > ze spodni tego ambasadora, który aktualnie leży pijany po całonocnej
    > balandze w swojej rezydencji, ale prędzej czy później zwlecze się z
    > łóżka. Nawet nie było do końca wiadomo, do czego są te klucze, no ale
    > jak są, to trzeba robić. To było niezłe wyzwanie, żeby to zrobić tak
> [...]

    W książce nie ma szczegółów jak to wyglądało, bo te klucze trójwymiarowe były, nie
    wciśniesz go w ten kit żeby po prostu wyciągnąć i mieć odbity dowolny kształt.
    Musieli to odciskać przynajmniej z dwóch stron w kicie który był lepkoplastyczny,
    znaczy w miarę miękki jak go ciśniesz, a jak przestajesz cisnąć to już się nie
    odkształca sam pod wpływem własnego ciężaru albo przyspieszeń od np. noszenia tego
    odcisku w kieszeni czy w torbie. Peerelowska plastelina była gówniana, ale można było
    do niej dodać drobnego proszku metalowego (dla dobrego rozprowadzania ciepła) i mogła
    się nadać od biedy. Ale tam biedy nie mieli, koledzy z enerefu przysyłali lepsze
    materiały. Te służby nie musiały się martwić o wkład dewizowy. Rura to ja rozumiem że
    była po prostu forma osłony, w sensie wyciągasz bryłę kitu z opakowania (zrobionego z
    kawałka rury), w kilku miejscach robisz odcisk za każdym razem z innej strony tak
    żeby ogarnąć cały kształt, potem tą bryłę chowasz ponownie do tej rury, zatykasz
    jakimś tam korkiem i gotowe, dajesz to potem technikom w labie, niech kawałek po
    kawałku odtworzą ten klucz z tych odcisków. Ja bym to zrobił z wysokotemperaturowego
    kitu kominkowego (jak najbardziej dostępnego w tamtych czasach) i odlewał
    bezpośrednio z metalu, potem po oszlifowaniu nadmiaru z każdego odlewu (z
    poszczególnych odcisków)- zlutowałbym te fragmenty do kupy. Nie wiem jak to oni tam
    robili, ale tak to sobie wyobrażam. Biały metal, mosiądz, brąz, alu, od biedy znal-
    jest z czego wybierać.