-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.64
.MISMATCH!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@g...com>
<o1t0p7$d73$8@mx1.internetia.pl>
<5...@g...com>
<o1v54o$7a4$1@news.mixmin.net>
<X...@1...0.0.1>
<o1vcea$hhg$1@node2.news.atman.pl> <o1vj7b$1hd$1@news.mixmin.net>
<o2hjrr$tdv$1@gioia.aioe.org>
<X...@1...0.0.1>
<o2m9u5$1jkq$5@gioia.aioe.org>
<X...@1...0.0.1>
<o2oohm$1hgv$2@gioia.aioe.org>
<X...@1...0.0.1>
<o2rs2t$o2h$3@gioia.aioe.org> <o2sacb$4c7$1@news.mixmin.net>
<o2sdmb$3rv$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <o2sdmb$3rv$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
Date: Thu, 15 Dec 2016 10:44:51 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 88
Message-ID: <5852661a$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.252.198
X-Trace: 1481795098 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 83.30.252.198:51481
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5306
X-Received-Body-CRC: 4077396531
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595084
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o2sdmb$3rv$...@n...news.atman.pl...
>Jakbyś jednak upierał się przy swoim, to masz nawet wyrok w takiej
>sprawie, wraz z dokładną analizą sytuacji.
>A teraz pod stół i odszczekuj, a na przyszłość nie rzucaj się, jeśli
>nie masz pojęcia o czym mówisz:
>Problematyka
>wypadków drogowych
>Wojciech Kotowski
>Poszkodowany rowerzysta sprawcą wypadku
Wyrok z 1995 ?
No to moze i konsekwentnie sad zadzialal
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Sedzia-potrac
il-rowerzyste-i-odjechal-Sad-nie-chce-zajac-sie-spra
wa,wid,17077504,wiadomosc.html
https://www.wprost.pl/kraj/446749/Sedzia-potracil-ro
werzyste-Prokuratura-umarza-postepowanie.html
Ale ... sprawdzic kto prowadzil w 1995 :-)
>Zdaniem oskarżenia kierujący, wyjeżdżając z wąskiej bramy i nie
>widząc w związku
>z tym, co dzieje się przed nim na chodniku, powinien zapewnić sobie
>pomoc osoby trzeciej. Nie było więc wątpliwości w kwestii
>bezpośredniej przyczyny wypadku mimo tego, co potwierdzono jako fakt,
>że rowerzysta poruszał się nieprawidłowo, jechał bowiem chodnikiem.
W powyzszym przypadku jechal jednak DDR, a wiec mial pierwszenstwo.
Za to
>Pierwsze dotyczyło błędnej interpretacji obowiązków kierującego
>samochodem,
>włączającego się do ruchu. Kierujący taki nie ma obowiązku
>korzystania z pomocy osoby trzeciej. Obowiązek skorzystania z pomocy
>innej osoby jest wymagany jedynie podczas cofania, jeżeli kierujący
>ma ograniczoną widoczność (art. 23 ust. 1 pkt 3b p.r.d.).
Czyli da sie zrobic wypadek zgodnie z PoRD :-)
>Nie ulega wątpliwości, że wyjeżdżając z bramy
>na chodnik, kierujący samochodem osobowym miał obowiązek zachowania
>szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa poruszającym się
>chodnikiem pieszym. Ustawowy
>wymóg - o którym mowa w art. 3 ust. 1 p.r.d. - kierowca wypełnił
>należycie
No, mozna by polemizowac z ta nalezytoscia, skoro do wypadku doszlo.
>przez
>zatrzymanie się przed wyjazdem z bramy oraz kontynuowanie jazdy
>powoli (ostrożne wysuwanie się z bramy). Jest zatem bezsporne, że nie
>mógł spowodować zagrożenia bezpieczeństwa pieszym, ponieważ był
>przygotowany do natychmiastowego zatrzymania w przypadku pojawienia
>się w pobliżu bramy określonego uczestnika ruchu.
Natychmiastowo, ale pol metra ... a jakby tam dziecko do szkoly bieglo
:-)
Albo rowerkiem jechalo, pod opieka doroslego ..
>Na zakończenie odrobina optymizmu. Otóż z każdym dniem należy
>spodziewać
>się znacznego zmniejszenia wypadków tego rodzaju, ponieważ coraz
>więcej wyjazdów
>z posesji jest zaopatrywanych w bramy uruchamiane elektronicznie.
>Równocześ-
>nie w trakcie otwierania bramy i jej zamykania włączone jest żółte
>światło błyskowe,
>ostrzegające przechodniów o zbliżaniu się do bramy pojazdu
>samochodowego. Jest to
>doskonałe rozwiązanie, które będąc ułatwieniem dla kierowców,
>wzmacnia też bezpieczeństwo pieszych.
Ale piesi nie sa zobowiazani reagowac w zaden sposob na takie swiatlo.
Powinny wiec byc lustra/kamery pokazujace kierowcy co sie dzieje.
Albo swiatla regulujace ruch :-)
> Ważne są dwa podstawowe elementy. Lampa błyskowa powinna
>być tak usytuowana, aby była widoczna dla przechodniów oraz powinna
>być włączona od momentu otwierania bramy do jej zamknięcia, a więc
>nawet wówczas jeżeli zachodzi potrzeba pozostawienia jej otwartej na
>dłuższy czas; nie zawsze w praktyce tak to funkcjonuje.
A samochod powinien byc wyposazony w glosny silnik dodatkowo
ostrzegajacy pieszych - w tym niewidomych :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.16 13:00 Budzik
- 15.12.16 15:45 Zenek Kapelinder
- 15.12.16 15:52 JaceK
- 15.12.16 16:19 Zenek Kapelinder
- 15.12.16 16:19 EdekS
- 15.12.16 16:32 EdekS
- 15.12.16 17:05 EdekS
- 15.12.16 18:21 Cavallino
- 15.12.16 18:22 Cavallino
- 15.12.16 18:24 Cavallino
- 15.12.16 18:26 Liwiusz
- 15.12.16 18:49 EdekS
- 15.12.16 18:49 EdekS
- 15.12.16 18:50 EdekS
- 15.12.16 19:33 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie