    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <1c0vhs1q240wm$.dlg@myjk.org>
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Tue, 11 Aug 2020 15:03:06 +0200

    W dniu 2020-08-11 o 11:16, Myjk pisze:

    > Nie tyle Tesla , a po prostu EV się ludziom podobają, ale przez dziwne
    > przekonania -- bo (1) drogie, bo (2) mały zasięg, bo (3) długie ładowanie
    > -- ich nie kupują.
    >
    > Ad. 1. Drogie, jak się nie porówna parametrów, albo nie przyłoży do analizy
    > realnych potrzeb.

    Te że jakieś parametry ma lepsze nie musi równoważyć wysokiej ceny
    ani pozostałych felerów.
    Nie każdy jest smarkaczem jarającym się sekundami do setki i że
    ma szansę wygrać w wyścigu do następnych świateł.

    > Ad. 2. 300-400 km zasięgu, tego drogiego przecież auta, to 3-4x więcej niż
    > większości potrzeba, czyli znowu patrz punkt pierwszy pod kątem analiza
    > potrzeb -- a nie muszę mieć ICE, bo MOŻE będę musiał przejechać 1200km raz
    > w roku bez sikania i jedzenia. Ja też sobie poprzedni samochód (Mazda6 z
    > CiTD) kupiłem bo stwierdziłem że będzie wystarczajaco komfortowy, oszczędny
    > na trasie, by zjeździć europę. I gucio, latałem samolotem, 3x w ciągu 10
    > lat pojechałem w dłuższą trasę >1000km jednorazowo.

    Jak widać większości ten zasięg jednak jest potrzebny i żadne zaklinanie
    przez fanboi tego ne zmieni.

    > Ad. 3. 15 minut ładowania na 300km to nie jest wcale dużo patrząc na punkt
    > 2 i uwzględniając że odpoczywać, sikać i jeść w czasie podróży trzeba i tak
    > realnie normalna osoba jadąca spaliniakiem w trasie trwającej 8-10h spędza
    > na postoju podobną ilość czasu. Tylko przeświadczenie że samo tankowanie
    > trwało 5 minut ją zwozdzi w ogólnym rozrachunku.

    Nie zawsze i nie wszędzie masz szybkie ładowanie.
    A jak masz pecha to ładowarki są zajęte lub nieczynne.
    I nie ma kolejnej za kolejne pięć minut drogi jak w przypadku
    stacji paliw.

    > Toć przecież o tym jest dyskusja i postawione jest pytanie -- skoro Golf
    > lepszy to dlaczego za wzór porównujący koszty zakupu biorą sobie Teslę? A
    > jeśli juz biorą Teslę to czemu nie biorą ekwiwalentu spalinowego który ma
    > podobne osiągi? No bo tu mamy sportowe auto które Tesla objeżdża, nawet nie
    > tyle do setki (bo tu żaden spaliniak, nawet mocno kombinowany, nie ma
    > większych szans), co na sporym odcinku, a przecież to tylko auto cywilne,
    > znacznie bardziej komfortowe i pakowne chociażby niż sportowe auta.

    Nie potrzebują tesli ani jej ekwiwalentu spalinowego.
    Dlaczego producenci nie oferują nam elektryków będących
    ekwiwalentem taniego golfa. Zarówno w cenie, zasięgu
    jak i czasie tankowania. Bo nie ma. :-)

    Wróć i daj znać jak już będzie. A do tego czasu nie wciskaj
    ciemnoty o samochodach które nawet sam nie używasz.
    Bo jednak nie spełniają wymagań.