eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <1c0vhs1q240wm$.dlg@myjk.org>
    <5f32e514$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2020 16:32:04 +0200
    Message-ID: <xzo2bekreqlj$.dlg@myjk.org>
    Lines: 184
    NNTP-Posting-Host: 83.6.209.5
    X-Trace: 1597242723 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17354 83.6.209.5:50538
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8838
    X-Received-Body-CRC: 2640911796
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682500
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 11 Aug 2020 20:36:03 +0200, J.F.

    > Tesla mi sie podoba, bo jest taka ... bezkompromisowa.
    > Inne tansze EV, to pewnie maly zasieg, kiepskie przyspieszenia,
    > dlugie ladowanie i drogie :-)

    Najpierw twierdzisz że Tesla nie, bo komu potrzebne takie przyśpieszenia,
    przecież wszystkim wysatrczy Golf, teraz twierdzisz, że nie ma nic na
    rynku. Co jest jakimś absurdalnym stwierdzeniem, bo jest od dawna od metra
    EV które mają lepsze przyśpieszenia i lepszy komfort niż nawet twoja
    Vectra, a gdzie tam do Golfa jeszcze. Tesla nie jest JUŻ jedyną która
    potrafi się pakować z mocą 150kW. To już w zasadzie się zaczyna robić
    standard w EV z pojemnościami >40kWh.

    > Odczuwam potrzebe pojechania 150km na narty (i powrotu), 150 km nad
    > jezioro, 600km nad morze czy 1200km na narty ...

    Pytam ponownie, ile przejeżdżasz średnio dziennie km?

    > I dwa auta ? Czy pozyczyc na ten tydzien w Alpach?
    > czy jak czlowiek - autokarem pojechac ?

    Jak człowiek to się leci samolotem. :P

    > byloby fajne, o ile prawdziwe ... a te 300km to z jaka predkoscia ?

    Z normalną.

    > Niedawno bylem nad morzem, ~470km w 4h, bez postojow.
    > A nie, przepraszam - zatankowalem sobie prawie u celu,
    > zeby miec na jazdy lokalne i powrot.
    > A postoje w te pogode ... no, jakby byl daszek, i klimatyzowana
    > jadlodajnia, i hotdog z ryba ... bo sie nastawilismy, ze jedziemy nad
    > morze, to bedziemy jesc zdrowe ryby, a nie jakies swinstwo :-)
    > Powrot byl juz zaplanowany z przerwami, i byloby fajnie ... gdyby byla
    > jakas ladowarka tam, gdzie zaplanowalismy.
    > Za 10 lat moze bedzie, i moze nie bedzie zajeta ... ale zaplanowalismy
    > dluzsze zwiedzanie, a nie 15 minut :-)

    Urzekła mnie twoja historia, naciągnięta jak guma od majtek. Szczególnie ta
    średnia, no bo jak można jadąc 140 na autostradzie, plus wyjazd i wjazd
    lokalnymi mieć średnią ponad 117,5/h? Manipuluj dalej.

    > Bo na razie mamy tylko Tesle do wyboru ?

    Nie, nie mamy od dawna.

    > No dobra, z roku na rok przybywa tanszych, mozna chocby e-golfa.
    > To jak z zasiegiem, predkoscia, ladowaniem na 300km ?

    Co się przyssałeś do e-Golfa -- przecież to jakaś żenada jest, spaliniak
    przekonwertowany na EV. Jest wiele, znacznie lepszych EV na rynku, które
    mają specjalnie pod EV przygotowane płyty.

    > ja tam biore swoja vectre do porownania ... w miare dobra jest :-)

    Wgląda jak trumna i hałas w niej jak w pociągu towarowym.

    > 3 litrowy benzynowy audi ? Cichy jest.

    I droższy.

    > Ale nie porownuj 2500 obrotow na parkingu, tylko 150km/h w trasie ...

    Słuchając silnika na postoju wychodzi ile hałasu on generuje. Przecież to
    nie jest że jak jedzie się 150/h to hałas od silnika znika, tylko się
    kumuluje. Ergo, bez silnika jest ciszej, sprawdź sobie kiedyś, jak masz
    odwagę, i go wyłącz podczas jazdy.

    Pomijam już absurdalne założenie porównania dla 150/h -- masz taką średnią
    z jazdy?

    > Moja vectra jest juz niestety za glosna.

    No bo jest głośna, w końcu spaliniak.

    > No i praktycznie nie slysze silnika.

    Nie miałeś stwierdzić czy ten silnik słychać czy nie (choć oczywiście że go
    słychać jak pierun), tylko posłuchać RÓŻNICY pomiedzy ICE a EV. I
    twierdzisz uparcie że tej różnicy nie ma...

    > A slyszysz jakis spadek halasu przy zmianie biegu ?

    Praktycznie nie, bo obroty nie spadają poniżej 2k. Jak już pisałem silnik
    >1500 słychać w kabinie bardzo wyraźnie, są też wibracje od spaliniaka
    które wraz z podpięciem do kół całość potęgują. Dlatego w PHEV, któy jest
    podpięty do prądnicy hałas od silnika jest mniejszy. Wyraźnie głośniej się
    robi jak się podpina bezpośrednio pod koła. No ale żeby to wiedzieć to
    trzeba mieć jakiekolwiek doświadczenie, a ty, jak i większość z którymi
    tutaj staram się dyskutować, go nie masz.

    > Ale o czym my tu mowimy - wrzuc 140 na licznik.

    Nie mam takiej średniej z jazdy. Rzadko kiedy w ogóle z taką prędkością
    jeżdżę, bo mnie hałas męczy bardziej niż wydłużona podróż.

    > Zeby to rzetelnie porownac, to zapusc jakies radyjko w tle.

    Taaak, i jeszcze fajerwerki odpalę żeby było wystarczająco rzetelnie.

    > Kamery i telefony pierwsze co robia to automatyczna regulacja poziomu.

    Oczywiście. A jak to robią? Większy hałas spuszczają w dół, a przy ciszy
    podbijają. Co też widać w tych filmach. W spaliniaku w rzeczywistości jest
    głośniej niż na filmie, a w EV ciszej. Wystarczy posłuchać jak w
    Outlanderze hałasuje ciężarówka przejeżdżająca obok.

    > Radyjko najlepiej przenosne, bo glosnosci muzyczki tez nie jestes w
    > stanie dobrze ocenic.
    > Tylko znow odleglosc od kamery bedzie istotna ...

    Przestań kombinować, bo to żenujące jest. Ja rozumiem obronę własnych racji
    i przekonań, ale to jakaś paranoja jest co odprawiasz tutaj. Zresztą nie
    jesteś pierwszym wielbicielem spalinowych smrodów który twierdzi że nie
    słychać różnicy. Wychodzi na to, że głuchy jesteś.

    > Co z tego ze dziennie mało ?

    Czyli ile?

    > Wyjade kiedys na autostrade i banan zniknie wraz wyswietlanym
    > zasiegiem :-)

    Tak, pewnie standardowo 3x w roku ci ten banan zniknie. CBDU.

    > Spaliniaki plona bardzo rzadko.
    > A biorac pod uwage ile ich jest - to Tesla plonie czesto :-)

    Właśnie biorąc pod uwagę stosunek ilosci EV do ICE, te drugie płoną
    częściej.

    > Ale co z tego, ze ja dziennie 8 km przejezdzam ?
    > Przychodzi kolejny dzien i mam ochote na 300 ..

    No to jedziesz, bo masz tyle zasięgu z 15 minutowym ładowaniem. No ale
    oczywiście więcej na klopie czasu spędzasz, aż ci nogi drętwieją, ale 15
    minut na ładowanie EV 3x w roku to zbyt wymagające jest przecież.

    > No ba, za te cene, przy tej ilosci ladowarek ? :-)

    No, bo tu ciemnogród. Temu akurat nikt nie zaprzecza.

    > Ale to chyba prawda ?

    Tylko dla skrajnego ignoranta co liczyć nie potrafi na poziomie
    podstawowym.

    > Na razie, to tych ladowarek prawie nie ma ... w Polsce :-)
    > A jak juz beda, to zobaczysz, ze zlosliwie kolejki sie zrobia.

    Oczywiście, na zachodzie nie ma, ale w ciemnogrodzie będą.

    > Czyli jednak Tesla, a nie jakies tansze badziewie...

    Czyli są aplikacje które takie rzeczy pokazują.

    > Ja tam mysle, ze nie bede mial wyboru - jak sie okaze, ze w trasie
    > zostalo tylko 50 km zasiegu ... tzn moglbym probowac wczesniej, tylko
    > ile tych postojow bedzie...

    Póki co to widzę szukasz dziury w całym, bo jeździsz wokół komina, masz
    tylko "chęć" pojechać gdzieś dalej.

    > Zawsze, to sie mozna wyspa pol godziny dluzej, a potem narzekac na
    > brak czasu :-)

    Możesz też wsadzić sobie przedłużenie swojej rury spalinowej do kabiny i
    powiedzieć że pachnie fiołkami. Taki poziom dyskusji jest aktualnie z tobą.

    > Kupili sobie tesle, to musza z tym zyc :-)

    Widać banan na gębie z posiadania EV jednak z powodu ładowania w trasie im
    z gęby nie schodzi. No ale, nie zrozumie ten, co dłużej EV nie pojeździł i
    nie przeżył szoku przesiadki z powrotem do smroda spalinowego.

    > Ale ta ciecz jest chlodzona powietrzem ... czy to ma sens ? :-)
    > W spalinowym jak widac ma ...

    Tak samo ma w EV, inaczej by tego nie robili.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: