    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <1c0vhs1q240wm$.dlg@myjk.org>
    <5f32e514$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <xzo2bekreqlj$.dlg@myjk.org>
    <1abef71xwut1c.pcz6c8966fae$.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 13 Aug 2020 16:20:41 +0200

    Thu, 13 Aug 2020 08:41:33 +0200, J.F.

    > Nie, mowie, ze Tesle porownuje do Golfa, takiego 1.9TDI,
    > bo golf dobry jest :-)
    > I mi wychodzi, ze Tesla wielokrotnie drozsza :-)

    Ja się zaś pytam, dlaczego porównujesz do klekota, którego telepie, który
    hałasuje, który nie daje się chłodzić na postoju, który ma pewnie z 10 do
    setki.

    > No to wymieniaj, i podaj od razu cene.

    Jak w końcu się zdecydujesz do czego mam EV zestawić.

    > Z czego juz widac, ze zasieg 15 minut :-)

    Od kiedy zasięg się mierzy na czas a nie na zużycie energii?

    > A ja sie pytam - dwa samochody mam sobie kupic?
    > Na codzien to mi tramwaj wystarczy.

    Jeździsz tramwajem na co dzień? Jeśli nie, to jaki masz średni przebieg?

    > Cena rosnie, chyba, zeby tak nart i butow nie kupowac,
    > tylko pozyczyc na miejscu.
    > Poza tym od lotniska do wyciagu bywa daleko ... i podroz sie wydluza.
    > To juz chyba wole wlasnym samochodem.

    Nadal to jest raz lub dwa razy w roku, a samolotem, nawet z transferem
    lokalnym, jest szybciej i znacznie bezpieczniej niż własnym samochodem. No
    ale rozumiem że nie pasuje ci do teorii to będziesz się upierać że nikt
    normalny tak nie robi.

    > Czyli ile ?

    Dopuszczalna wystarczy aż nadto.

    > Malo lokalnych, wyjazd przed bladym switem,

    Jeszcze niedawno pisałeś, że się trzeba wyspać. To jest szansa że ładowarki
    puste będą.

    > halas jak w pociagu osobowym :-(

    Chciałbyś. Przecież to klekot, telepie nim i klepie jak w pociągu
    towarowym. Jeszcze rozumiem benzyna...

    > A mam porownywac halas jak jade za dwiema wyprzedzajacymi sie
    > ciezarowkami czy jak sie zrobi pas wolny ?

    Zrozum człowieku, że jazda samochodem to nie jest tylko non-stop 150/h w
    trasie. Gdybyś w końcu podał swoją średnią, to by szybko wyszło dla jakiej
    prędkości powinno się zrobić porównanie. Ale twardy jesteś i nie chcesz
    napisać, bo pewnie już oczami wyobraźni widzisz że wszystko co tutaj
    napisałeś to głupotki które za chwilę upadną. Upadną, bo dajesz założenia
    które w rzeczywistym świecie NIE ISTNIEJĄ.

    > Nie tylko.

    Owszem, tylko klapy na oczach masz.

    > Ale obroty sie zmienily, a ledwo slychac zmiane tonu silnika.
    > Silnik malo tam halasuje.

    Powtarzam ponownie, bo widać nie dociera. Nie spadają poniżej 2000 obrotów
    przy zmianie silnika, a nawet powyżej 1500 słychać wyraźnie silnik w
    kabinie, więc trudno żeby było słychać znaczną różnicę. Hałas od silnika i
    wibracje są, które negatywnie wpływają na komfort.

    > Byc moze.
    > Jezdzilem kilkoma cichymi spaliniakami i mi sie nie podobalo.
    > Lubie slyszec silnik. Mowie o cichym mruczeniu.
    > Pewnie bym sie przyzwyczail do dobrego, ale zeby tak przeplacac za te
    > odrobine halasu mniej :-P

    Sprawdź czy nie jesteś kobietą, bo moją żona też takie farmazony
    opowiada(ła). Póki nie pojeździła PHEVem.

    > Stopery do uszu :-P
    > A mnie meczy zjezdzanie na autostradzie, wole przyspieszyc :-)

    Ta, i pieluchę na tyłek. Poza tym wszyscy zdrowi? ;P

    > Czyli nie ma co porownywac. Wlacz radio, ustaw jakas niezbyt glosna
    > muzyczke z plyty, to bedziesz mial odniesienie ...

    O czym ty człowieku do mnie rozmawiasz... Przecież mówię że w EV przy
    nagrywaniu dźwięk jest podbijany, a w ICE obniżany, bo jest GŁOŚNIEJ. Tak
    wygląda normalizacja, a nie odwrotnie. W zwiazku z tym po jaką cholerę mam
    jeszcze radio włączać? Zresztą w EV radio może grać CISZEJ, bo nie jest
    zagłuszane przez silnik.

    > Ja mowie tylko, ze nie tylko silnik halasuje, a demonstracja
    > filmem nic nie daje.

    Co ci innego hałasuje jak podkręcisz obroty do 2000 na postoju, i zaczniesz
    nimi żonglować w zakresie do 3000, jak nie silnik?

    > A jeszcze mniej, jak telefon ma jakis system redukcji szumow.
    > A ma, bo do rozmowy potrzebne. Moze wylaczaja przy nagrywaniu.

    Róznica w rzeczywistości jest jeszcze większa niż na filmie, bo dochodzą
    jeszcze wibracje budy odczuwalne na własnym tyłku. Nie dociera widzę...

    Czyli ile, bo znowu swoim sposobem wyrżnąłeś...

    > Wystarczy.

    Skąd to możesz wiedzieć, skoro próbujesz ssać lizaka przez szybę. Weź
    pojeździj miesiąc, może pół roku, i się wtedy wypowiedz.

    > To w podrozy, to sie inaczej liczy.

    Chyba tylko jak się jest upartym jak osioł ignorantem.

    > Mialem LPG z bakiem na 360km, i bylo to lekko uciazliwe.
    > Leciutko, cena rekompensowala ... ale tam mialem 500km rezerwy.
    > W elektryku nie mam nic :-)
    > A cena zupelnie ne rekompesuje ... przynajmniej na razie :-)

    I w kółko tylko ta trasa i trasa. Pytam ponownie, ile masz średnio dziennie
    przelotu a ile wyjazdów w trasę (oczywiście poza tymi urojonymi które
    mógłbyś odbyć ale nie odbywasz bo cośtam).

    > To ja poczekam :-)

    A se czekaj, ale skończ pieprzyć że się z tym już teraz żyć nie da. Da się.

    > To co tansze od wegla i drewna ?

    Poza dieslem, wszystko. Gaz i prąd są tańsze, bo mają wyższą sprawność
    (mniej więcej dokładnie tak samo jak przy EV vs ICE).

    > Tesla na swoich stacjach.
    > A najblizsza wolna ladowarka do twojego outlandera to gdzie ?

    W promieniu 10km mam 3 ładowarki, a mieszkam praktycznie na przedmieściach
    Wawy. Inna sprawa, że mi to nie potrzebne, bo w 100% się łąduję w domu.

    > Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)
    > Tobie przeszkadza halas, ja sobie lubie polezec, a potem musze gonic,
    > co zreszta robie z przyjemnoscia :-)

    Czyli nie musisz, tylko chcesz. Chociaż zapierdalasz jak facet, czy se
    włączasz janosika, cb i słuchasz doniesień żeby mandatu nie dostać?

    > Zrobiliby dobre baterie, to by nie musieli cieczą zalewac :-P

    Zrobiliby dobry silnik, to też by nie musieli go zalewać cieczą. Irytuje
    mnie dyskusja z tobą -- jesteś na poziomie przedszkolaka, co umysł
    ogracznia tylko i wyłącznie do tego co dotknął osobiście, logiczne myślenie
    nie występuje wcale. EOT.

    --
    Pozdor
    Myjk