    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy z tankowaniem
    Date: Thu, 29 Feb 2024 12:03:48 +0100
    <urpm25$66f$3$Cav@news.chmurka.net>

    W dniu 29.02.2024 o 11:25, Cavallino pisze:

    > Generalnie tak.
    >
    > Kwestia przyzwyczajenia pewnie, kiedyś byłem zatrudniony na PKP i
    > darmową pierwszą klasą jeździliśmy z żoną po całej Europie, zazwyczaj
    > przedział był pusty i mieliśmy dwa miejsca sypialne dla siebie.
    >
    > Ale fakt, zależy od stopnia zapełnienia.

    No właśnie nie zależy (albo zależy odwrotnie), w zapełnionym przedziale
    dajmy na to II klasy jest jeszcze mniej wygodnie niż w wagonie
    bezprzedziałowym.

    > Z jednej strony racja, bo pociąg był praktycznie pełny, więc słabo by było.
    >
    > Ale z drugiej:
    >  - mogliby dać więcej wagonów (do jednostki elektrycznej się nie da,
    > nawet takiej lepsiejszej - to był Flirt bodajże)
    > - fajnie mieć wybór, w normalnym składzie mogą być wagony obu rodzajów

    No tak, ale kto wybierze te przedziałowe? One muszą być droższe.

    Pamiętam jak jeździły mieszane: przedziałowe i bezprzedziałowe, ale te
    przedziałowe były stare i nie miały klimy. To ludzie wybierali
    bezprzedziałowe. Czyli ważniejszy był ogólny komfort od tej przedziałowości.

    > - każdy przechodzący przez wagon Cię nie trąca, albo nie roztacza swojej
    > woni, a drzwi pomiędzy wagonami nie jeżdżą Ci koło ucha....

    No i akurat w przedziale tej woni nie ma, tak? K... gościu, Ty chcesz
    klasy komfortowej tylko dla siebie a nie przedziałów.

    > - jest ciszej

    Szczególnie jak ktoś co chwila wchodzi do przedziału by sprawdzić czy
    jest wolne miejsce.

    > - nie musisz słuchać, jak konduktor co 3 osobie w wagonie tłumaczy, że
    > kupiła złe bilety emeryckie, bo bez białej wkładki nie obowiązują.
    > Albo że dana osoba się z tym nie zgadza i że kto takie przepisy wymyślił.
    > Połączone z udowadnianiem (via strony www z komórek), kto ma rację.

    A co będziesz robił przez ten czas? Gapił się w okno? Słuchasz co się
    dzieje wokół (takie urozmaicenie, można względnie normalnie spędzić czas
    podróży) albo zakładasz słuchawki i zajmujesz się czymś swoim. Tak to
    funkcjonuje.