  • Data: 2021-04-26 01:26:31
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s64sk3$2nqpq$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    J.F. wrote:

    >Tylko dwie firmy na świecie produkują procesory z trwałą pamięcią
    >programu. Jedna z nich robi 8051, więc nawet nie czytam dalej, a
    >druga nie ma interfejsów szybszych niż 5Mbps.

    Ale tego wymagania nie pisales.

    Tylko ... skoro nie robia, to widac nikomu niepotrzebne :-P

    >Nic mi o tym nie wiadomo. W MCU nawet megabitowy CAN to ciągle pewien
    >luksus.

    CAN to teraz w samochodach - nie powinno brakowac.

    >To jeden z głownych powodów, dla których sobie dałem spokój z
    >procesorami, szkoda życia. Mam np. ADC taktowany ~50MHz, mały
    >procesor by nawet nie potrafił tego zassać, a co dopiero przetworzyć.
    >A dla FPGA za 20 złotych to drobiazg. Zobacz sobie choćby
    >iCE40UP05 -- tanie niskoenergetyczne maleństwo, a ma 8 jednostek MAC,
    >30 małych RAMów i 4 duże. Chodzi mi po głowie zrobienie na tym w
    >ramach zabawy demodulatora koherentnego do DCF77 -- przecież to
    >będzie liczyło Fourierem korelacje wzajemne jak szatan! A mówimy o
    >kostce 7x7mm, a nie o płycie z DSP.

    IMO - i tak bedziesz jakiegos procka potrzebowal ... bo nawet jak
    zdekodujesz w FPGA, to po co Ci ten sygnal?
    No chyba, ze zegarek robisz ... a to ASIC :-)

    Tzn zebysmy sie zrozumieli - nie namawiam do wciskania do procka
    wszystkiego,
    szczegolnie jesli zadanie pasuje do FPGA, a w procku bedzie za wolno.

    >Nie chciałem mieć, tj. nie było takiej potrzeby. FPGA potrafi sama
    >zassać konfigurację po SPI. Ale skoro długowieczny ROM na SPI jest
    >znacznie droższy od procesora z takim ROMem, a dodatkowy układ na
    >płytce dalej jest jeden, sztuka jest sztuka, to będę procesor miał.

    A, taki rachunek.

    >Małe FPGA kosztuje tyle, co procesor, więc zamiast procesora wolę na
    >płytkę dać FPGA i się nie zastanawiać, czy da radę i czy errata bloku
    >komunikacyjnego obejmuje mój przypadek użycia. Więc to FPGA jest
    >obywatelem pierwszej kategorii. Procesor ma ją zaprogramować i nie
    >przeszkadzać. No, skoro już jest, to coś tam ostatecznie dostanie do
    >roboty z listy zadań FPGA, ale generalnie jest zbędny. Wygrał ceną.

    Moze nie tylko u Ciebie - masowa produkcja, to i niska cena :-)

    >Jakoś TI daje radę. I gdyby chip MRAM/FRAM kosztował taniej od tego
    >procka, to wątku by w ogóle nie było. Mnie naprawdę jest wszystko
    >jedno, czy FPGA się skonfiguruje jako SPI master czy SPI slave, umie
    >i tak i tak.

    Tylko czy bys procka nie potrzebowal i tak ?
    Bo IMO - czesc zadan lepiej pasuje do FPGA, czesc do procka.
    Najlepiej miec oba :-)

    J.