  • Data: 2021-04-26 10:38:20
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    heby wrote:

    > A jak z odpornością na przepięcia?

    Do tego są osobne elementy, które w ethernecie też musisz mieć w stopniu
    spełniającym przyjęte założenia. Może nawet takie same.

    > Albo zasilanie z różnych faz?

    To wisi na jednej skrętce SELV, jakich różnych faz?

    > Elektrycznośc statyczną? Przypadkowe zwarcia?

    Zabezpieczenia ESD są pancerne. Zwarcia nie są szkodliwe, nadajniki LVDS
    mają źródła prądowe. Co najwyżej transmisja się zatrzyma, co się wykryje
    i zgłosi awarię.

    > Praktyka kilkudziesięciu lat LANów pokazuje że to nie jest prawda.
    > Kolizje są, ale nie "zjadają całego pasma".

    Prawdopodobieństwo kolizji gwałtownie rośnie z liczbą urządzeń na kablu.

    > Podobne gwarancje ma CAN, ale przeciez elektrony nie sa z gumy i w CANie
    > równiez nalezy poczekać na koniec poprzedniej ramki, nawet jeśli masz
    > wyższy prorytet. Ogólnie magistrale tego typu *NIE* nadają się do
    > deterministycznych zastosowań tego typu jak natychmiastowa reakcja,
    > chyba że podepniesz wszystko w topologii gwiazdy.

    Przecież real-time nie oznacza "natychmiast". Master odpytuje cyklicznie
    slave i demultipleksuje strumienie. Dzięki szybkości sieci nie muszę
    przerywać transmitowanego pakietu. Pakiety są krótkie, a maksymalny czas
    rozpoczęcia udzielania odpowiedzi znany, więc od razu widać, czy coś
    zdechło. Nie ma aktywności na drucie, znaczy trup.
    > Pfff, a miało być 200Mbit a tu tylko reinvented token-ring z
    > prioryteteami :D Lata 80te ;)

    Nawet nie token ring w jego pełnym rozumieniu, nie ma dynamicznie
    wybieranego mastera. Jest jeden wyznaczony węzeł i odpytuje swoje
    slaves, dokłanie jak w USB. Plus szczątkowy broadcasting. Token jest
    tylko po to, by chwilowo zezwolić na dostęp do medium. Mam wrażenie, że
    to jest znacznie starszy pomysł niż lata 80. Tylko strumienie są większe
    niż wtedy bywały i się kilkadziesiąt Mbps uskłada.
    Dodaj zapas na narzuty warstwy transportowej (CRC, nagłówki
    synchronizujące zegary itp.), bufor na retransmisję błędnych pakietów,
    detekcję bezczynności łącza i masz te 100-200Mbps. I to jest mała
    prędkość jak na LVDS.

    Pozdrawiam, Piotr