  • Data: 2021-04-26 11:33:22
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Czekaj czekaj - bo jak urzadzenia mocno osobne, to transformatorek lub
    > optoizolacja by sie przydaly.

    Transformatorek i optoizolacja zabezpieczają moduł, a nie cały system.
    Jak Ci ESD/EMP rozwali LEDa w transoptorze, to sobie z modułem nie
    pogadasz, pomimo, że technicznie przeżył. Więc trzeba zabezpieczyć tego
    LEDa -- no ale jak go już zabezpieczyłeś, to własciwie po co Ci on?
    "Bezpieczny" sygnał możesz wpuścić od razu do modułu.

    > No nie. Ale czy to naprawde wada?

    Nie skaluje się. Nie dorzucisz sobie nowych modułów do istniejącej
    sieci, wolnych kabelków masz tylko ileś i więcej nie będzie. Szybka sieć
    mutidrop daje duży zapas. Kanałów w masterze też masz tylko jeden lub
    małe kilka, a nie dla każdego modułu po jednym.

    > Tylko moment - chcesz na na jednej parze, to albo bedziesz mial kolizje,
    > albo masz jakis protokol, chocby pytanie-odpowiedz.

    No, dokładnie. Przy czym nie musi to być na jednej parze, dostępna jest
    cała skrętka minus żyły zasilania. Ale już dawno zauważono, że protokoły
    zawierające zegar w strumieniu danych są niepodatne na
    rozsynchronizowanie pomiędzy kilkoma liniami, bo... nie ma kilku linii.
    SATA, USB, HDMI i inne współczesne protokoły się na tym opierają. To
    czemu i ja nie mam z tej wiedzy skorzystać, zwłaszcza, że FPGA ma to
    wbudowane w sprzęt? A skoro tak, to jedna para mi wystarczy. To nie
    wynika z wymagań -- po prostu wystarczy i w efekcie będzie prościej.

    Pozdrawiam, Piotr