  • Data: 2021-04-26 09:03:55
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/04/2021 00:26, Piotr Wyderski wrote:
    > 1. W ARM masz zazwyczaj tylko MAC, musisz dodać PHY.

    No i? Ten scalak kosztuje jakieś ułamki $.

    > LVDS wystaje wprost
    > z FPGA i wystarczy dodać 3 oporniki dopasowujące impedancję.

    A jak z odpornością na przepięcia? Albo zasilanie z różnych faz?
    Elektrycznośc statyczną? Przypadkowe zwarcia?

    > 2. Chodzi o sieć multidrop do przesyłania danych w czasie rzeczywistym.

    No ale to już nie jest "zamiennik modbusa" ani żadne nastepca. To coś
    zupełnie innego.

    > Ethernet nie ma takich gwarancji.

    Nie ma, ale one są zbędne w 99.9% zastosowań.

    > Na wspólnym drucie węzły będą
    > próbowały wysyłać swoje dane w losowych odstępach i przy większej ich
    > liczbie pasmo zostanie zjedzone przez rozwiązywanie kolizji.

    Praktyka kilkudziesięciu lat LANów pokazuje że to nie jest prawda.
    Kolizje są, ale nie "zjadają całego pasma".

    > 3. ARM z ethernetem odpowie masterowi jak mu sie zachce, FPGA od razu.

    Potrzebne w 0.1% przypadków automatyki odziedziczonej po MODBUSie?

    > Albo dostanę po kilku mikrosekundach reakcję węzła, albo nie i
    > zatrzymujemy system awaryjnie.

    Do tego chyba bym, jednak stosował *specializowane* łącze.

    Podobne gwarancje ma CAN, ale przeciez elektrony nie sa z gumy i w CANie
    równiez nalezy poczekać na koniec poprzedniej ramki, nawet jeśli masz
    wyższy prorytet. Ogólnie magistrale tego typu *NIE* nadają się do
    deterministycznych zastosowań tego typu jak natychmiastowa reakcja,
    chyba że podepniesz wszystko w topologii gwiazdy.

    > Mam strumień ok. 3Mbps real-time z każdego węzła.

    Pfff, a miało być 200Mbit a tu tylko reinvented token-ring z
    prioryteteami :D Lata 80te ;)