  • Data: 2021-04-26 20:46:19
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/04/2021 20:32, Piotr Wyderski wrote:
    > No ale ja właśnie *nie* chcę gwiazdy, tylko magistralę.

    Czyli chcesz wszelkie wady magistrali:
    1) kolizyjność
    2) awaryjność

    Oraz zaletę:
    1) jeden kabel latajacy od tokarki do frezarki, po drodze omiatając
    kamerę czyli oszczędzone czypiesiąt w miedzi.

    Na pewno to jest dobre ;) ?

    > To ma się
    > sensownie skalowac w górę bez dokładania kabelków. Wpinasz i działa,
    > taka magia.

    Zupełnie jak wpinanie UTP w switcha :D

    > Umożliwia podłączenie wielu urządzeń do wspólnego kabelka

    Po co? Jak to jakieś I2C to pojmuje, ale jak to automatyka to
    pierszeństwo, myslę w swojej ignorancji, ma niezawodność. Pojedyncza
    magistrala jest biegunowo odległa od niezawodności.

    > i komunikację
    > szerokopasmową z wykorzystaniem zasobów FPGA za 15 złotych

    Pewnie musze poszukać, ale nie wykluczam że znajdzie się wypasiony
    procesor z iface ethernetu za 15zł.

    Natomiast co to za FPGA za 15zł? I w szczególności - czy podskoczy cpu
    za tyle samo w zastosowaniach komunikacyjnych?

    > oraz
    > minimalnej liczby elementów zewnętrznych.

    Mikroskopijny scalak + malutnie gniazdko wydaje się być całkiem spoko.
    Zaryzykuej że to nawet bezpieczniejsze niż jakieś galwaniczne podpięcie.

    > FPGA i tak tam miała być z
    > innych powodów, więc łącze jest niemal za darmo.

    Zgadza się, ale ... nagle musisz to "łacze za darmo" implementować w
    piętnastu innych urządzeniach. To jest ciągle za darmo w takiej sytuacji?

    > Jakie priorytety? To slave decyduje, co wysyła, a nie szyna. Half-duplex
    > tak klasyczny, że aż zęby bolą.

    No o to mi chodzi, jest jakiś arbitraż na magistrali. Jedni rozwiązują
    go jak tokenring, inni jak ethernet. Chwilowo ethernet wygrywa, a dzięki
    absurdalnie niskim latency wszelakie pozostałe ficzery są bez znaczenia:
    ethernet gigabitowy dostarczy w warunkach kolizyjnych ramkę szybciej niż
    FPGA zdąży przełaczyć przerzutnik czekając na swoją kolej.

    > Jakich tysiaków? Zdrowo poniżej stówy przy kilkuset sztukach. Zobaczyłeś
    > FPGA i wkręciłeś sobie jakiegoś Virtexa-7, a  rozmawiamy o płytce
    > średnicy 45mm z jakimś Lattice z kilkoma tysiącami LUT. :D

    To brzmi jak zagadnienie dla AVR wobec tego :D Wyssałem z palca, ale ten
    palec nie jedno wyssał i niekiedy całkiem dobrze.

    > Poza tym temat szczegółów komunikacji podniosłeś Ty, wątek jest o cenach
    > FRAM. :D

    Ale takie poboczne wątki bywają bardzo sympatyczne.

    Na przykład wychodzi w nich:
    1) po co komu popsuta magistrala
    2) po co komu FPGA za 15zł w zastosowaniu gdzie pewnie zje je na
    śniadanie CPU.

    Swoją drogą pochwal się co to za FPGA za 15zł co nie wygląda jak
    przemalowany CPLD :D. Bo obawiam się czy po impelemntacji proto tej
    magistrali styknie mocy bramkowej na miganie diodą :D