  • Data: 2021-04-27 11:02:33
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/04/2021 10:33, J.F wrote:
    > Zaraz zaraz - a jaki byl cel tego?

    Nie wiem, bo nie widziałem całej maszyny. Być może marketingowy: "Mamy
    ethernet".

    > Sterowanie sterowane przez Ethernet?
    > I jeszcze przez jakis nadrzedny program LAN-Modbus?

    Tak.

    Masa urządzeń tak działa. Nawet u mnie w domu pełno takich gotowców,
    przykładowo apliakcja do pompy ciepła (po zdekompilowaniu) ujawniła że
    ma w środku wrzucony inną aplikację producenta konwertera rs485<->wifi
    tylko po to aby dać radę ten konwerter przypisać do sieci z poziomu
    własnego GUI. Aplikację do konwertera poobcinano z elementów GUI i
    bangla w środku innej. A zdekompilowałem, bo szukam rejestrów
    modbusowych tej pompy, oficjalnie nie ma dokumentu.

    > To jaka byla wtedy alternatywa?

    RS232/RS485? Skoro wpieli to przez LAN, to nie zyskali nic ponad. Być
    moze były powody które były by jasne po zobaczeniu reszty złomu.

    > Dac malego peceta i posadzic tam np Linuxa?

    Tam chodził jakiś komputer na starym Windowsie, kontrolujacy produkcję.
    Nie wiem na pewno, ale to była jakas maszyna do pakowania i ten
    sterownik sterował pneumatyką zginania tektury. Dużo tam do roboty nie
    było, to nawet nie był system RT. Ot, dmuchnąc w siłownik we właściwej
    kolejności i sprawdzic czy krańcówki zadziałały.

    > Bo dzis ... Arduino moze i fajne, ale tak natywnie Ethernetu nie
    > posiada.
    > Dolozyc modul mozna, ale tak po prawdzie ... skladanka niemal godna
    > tej, co opisujesz.

    Zgadza się, Arduino padło jako argument do potencjalnego "nie da się
    tego 8051 wyrzucić, jest konsekrowany i Hans zabrał kod źródłowy do
    grobu". Da się, ale nikt tego nie robi bo ... nie da się albo się nie
    opłaca.

    > W zasadzie tak, ale o w zamian?
    > Arduino czy ARM ?

    RISC-V. Ale na razie styknie ARM z jakimś STM32 za $2 na płytce u
    chińczyka lub Discovery za kilka(naście) $.

    > Ale czesto mniej nie trzeba, bo temperature sie mierzy powoli :-)

    I dlatego pozostałe urządzenia na tej magistrali musza poczekać
    grzecznie, bo się mierzy powoli... kto by tam miedź marnował na gwiazdy.

    > Ale ganisz ze ma wyswietlacz, czy ze 7-seg LED ?

    Że ma *skomplikowane* menu i dwa przyciski +7seg. Podam przykład:

    ftp://212.85.113.169/Instrukcje_obslugi/Instrukcje%2
    0obslugi%20-%20nowe/Instrukcja_PECA17_v1_5x.pdf

    PECA17 to dla mnie poziom podłogi, jeśli chodzi o budowę skomplikowanego
    menu w urządzeniu do automatyki. Spieprzyli by chyba tylko bardziej,
    gdyby był 1 przycisk. Doczekam się w końcu. To szaleństwo upraszczania
    obsługi, a wszak 1 przycisk to prościej niż 2, więc lepiej.

    > ale jesli znormalizowane wtyczki, to jakie ?

    Nie wiem. Nie udało się wymyśleć przez 50 lat, nie uda się już nigdy. A
    w ethernecie dali radę. Zadziwiające, jacy Ci informatycy "zniewoleni" ;)