  • Data: 2021-04-27 10:54:37
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Apr 2021 10:39:17 +0200, heby wrote:

    > Naprawiałem ją koło 2005 roku, przypuszczam że z 2001 bo takie były daty
    > produkcji na scalakach z okolicy 8051. Nie znam właściciela ani historii
    > tego cuda, dostałem pudełko, oddałem pudełko i tyle mojej wiedzy.

    scalaki z 2001, ale projekt mogl byc duzo wczesniejszy.

    Szczegolnie ze jak piszesz - najpierw moglo byc samodzielne
    sterowanie, potem potrzeba dodania Modbus, potem potrzeba dodania LAN>

    > Nikt nie oczekuje. Rzecz w czym innym: owszem, "nowoczesne" rozwiązania,
    > takie jak ethernet wnikają w automatykę.

    Wnikaja.

    > Ale ponieważ to protezy na
    > modbusa itp to w efekcie nie dają nic nowego. Dalej jest to samo
    > dziadostwo, tylko na innym kablu. Nic dziwnego że automatyk na widok
    > ethernetu krzywi się straszliwie. Z jego perspektywy w środku jest
    > właśnie taki konwerter i wystawiony gówniany modbus na porcie tcp
    > dodając tylko zbędną warstwę komplikacji, grubsze kable, jakies switche
    > itd itp.

    troche bym polemizowal.
    Po pierwsze - sam ethernet niewiele daje. Transmisje pakietow tylko.
    Musialbys go od golasa oprogramowac.
    A wczesniej opracowac jakis standard, i starac sie, aby sie przyjal.
    I dostowac programy do tego.
    A potem bys trafil na bariere komunikacji na wieksza odleglosc.

    No to masz kilka "zbednych" warstw, ale w zamian jakas tam
    kompatybilnosc, adresacje IP, przechodzenie przez routery itp ...

    > Mam falownik PV z wifi. Mam pompę z wifi. Zgadnij, co w obu wypadkach
    > robi za to wifi. Podpowiadam: konwerter na modbusa.

    Bo pewnie w srodku jest troche oprogramowania.
    Znasz sie na falownikach, a teraz mialbys do tego dorzuci powyzsze -
    to potrzebujesz kolejnego programiste.
    Z ryzykiem, ze cos skopie.

    Dodaj, ze falownik zrobiles na procku, ktory dobrze faluje ... ale nie
    ma ethernetu.
    zmieniac procek czy dokladac interfejs?

    No to dolozyli, a ty sie pieklisz :-)

    > Nie da się tego uzasadnić logicznie. Tym bardziej że jestem zmuszony
    > pauzować strumień po TCP aby poprawnie rozpoznawało ramki, czyli wbrew
    > koncepcji TCP. Widać, że projektował to automatyk a nie informatyk i
    > działa przypadkiem.

    A apetyt rosnie.
    Nie wystarczy wifi, teraz musi np wspolpracowac z chmura google :-)

    I bedzie postep, i nasze dzieci beda mialy prace :-)

    J.