  • Data: 2021-04-26 20:32:53
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    heby wrote:

    > Czyli wystarczy grubsze zakłócenie które cośtam wyindukuje. Czyli i tak
    > kończy się to na grubych zabezpieczeniach przed wystraszonym FPGA, który
    > pierdnie dymkiem na widok kilku V.

    To grubsze zabezpieczenie to transil jednokierunkowy i przetwornica
    obniżająca wytrzymująca 30V na wejściu. Złotówkę kosztuje taki transil?

    > Zwróć uwagę, że jeśli masz typową topologię gwiazdy i każdy jest
    > podłaczony własnym drutem do switcha, i switch jest typu store&forward
    > (każdy współczesny) to ilość kolizji zalezy tylko od wypełnienia pasma
    > na konkretnej dziurce.

    No ale ja właśnie *nie* chcę gwiazdy, tylko magistralę. To ma się
    sensownie skalowac w górę bez dokładania kabelków. Wpinasz i działa,
    taka magia.

    > widzi różnicy :D. Ja zastanawiam się co nowego wymyślono proponując
    > "lepsze" rozwiązanie. W czym ono lepsze?

    Umożliwia podłączenie wielu urządzeń do wspólnego kabelka i komunikację
    szerokopasmową z wykorzystaniem zasobów FPGA za 15 złotych oraz
    minimalnej liczby elementów zewnętrznych. FPGA i tak tam miała być z
    innych powodów, więc łącze jest niemal za darmo.

    > priorytety brzmią zabawnie bo przecież QoS jest i w ethernecie

    Jakie priorytety? To slave decyduje, co wysyła, a nie szyna. Half-duplex
    tak klasyczny, że aż zęby bolą.

    > Chyba że ktoś w sprzęcie za kilka
    > tysiaków oszczędza ja scalaku za pół dolara i gniazdu z trafem za jednego.

    Jakich tysiaków? Zdrowo poniżej stówy przy kilkuset sztukach. Zobaczyłeś
    FPGA i wkręciłeś sobie jakiegoś Virtexa-7, a rozmawiamy o płytce
    średnicy 45mm z jakimś Lattice z kilkoma tysiącami LUT. :D

    Poza tym temat szczegółów komunikacji podniosłeś Ty, wątek jest o cenach
    FRAM. :D

    Pozdrawiam, Piotr