  • Data: 2021-04-27 10:39:17
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/04/2021 10:18, Marek wrote:
    > Ale z którego roku ta konstrukcja?

    Naprawiałem ją koło 2005 roku, przypuszczam że z 2001 bo takie były daty
    produkcji na scalakach z okolicy 8051. Nie znam właściciela ani historii
    tego cuda, dostałem pudełko, oddałem pudełko i tyle mojej wiedzy.

    > Nie da się ukryć, że istnieje pewne
    > zjawisko betonowania pewnych rozwiązań konstrukcyjnych wcześniej
    > sprawdzonych. Mie można  oczekiwać, że konstrukcja z 1992 będzie na
    > ethernecie.

    Nikt nie oczekuje. Rzecz w czym innym: owszem, "nowoczesne" rozwiązania,
    takie jak ethernet wnikają w automatykę. Ale ponieważ to protezy na
    modbusa itp to w efekcie nie dają nic nowego. Dalej jest to samo
    dziadostwo, tylko na innym kablu. Nic dziwnego że automatyk na widok
    ethernetu krzywi się straszliwie. Z jego perspektywy w środku jest
    właśnie taki konwerter i wystawiony gówniany modbus na porcie tcp
    dodając tylko zbędną warstwę komplikacji, grubsze kable, jakies switche
    itd itp.

    Mam falownik PV z wifi. Mam pompę z wifi. Zgadnij, co w obu wypadkach
    robi za to wifi. Podpowiadam: konwerter na modbusa.

    I nie, że oba urządzenia projektowano za Łokietka. Nie. To konstrukcje
    mające kilka lat.

    Nie da się tego uzasadnić logicznie. Tym bardziej że jestem zmuszony
    pauzować strumień po TCP aby poprawnie rozpoznawało ramki, czyli wbrew
    koncepcji TCP. Widać, że projektował to automatyk a nie informatyk i
    działa przypadkiem.