  • Data: 2021-04-27 00:19:53
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/04/2021 21:14, Piotr Wyderski wrote:
    > Dokładnie tego chcę. :)

    OK.

    > Niezupełnie. Albo działa wszystko, albo nic nie działa. Stany pośrednie
    > nic nie wnoszą, więc to nie jest wada.

    Zapytaj elektryków samochodowych ile czasu zajmuje im znalezienie
    "prawie działajcej" magistrali can. Na przykład w czwartki po 16
    przestają działać lewe kierunkowskazy, ale kiedy są właczone wycieraczki.

    Pojedyncza maistrala nie jest w dwóch stanach. Może mieć taki śliczny
    stan nieustalony z gatunku "kabel zrobił się zielony, o tutaj, manie
    majster".

    > Póki co na stole są trzy opcje. LCMXO2-1200HC-4SG32C (18 złotych),
    > ICE40UP5K-SG48I (19.84), a jak się zdarzy cud, to LCMXO2-640HC-4SG48C
    > (14.85). Zwłaszcza chciałbym zobaczyć CPU konkurujące z tym ICE. :)

    Wszystko zależy od zastosowań. Nie wiem co tam liczysz. Ale jeśli się
    komunikujesz, to jednak stawiam, że przetwarzasz *coś* szeregowo, a FPGA
    za małe aby implementować cpu w środku, więc będzie straszliwa orka albo
    bardzo trywialne zagadnienie z gatunku forward.

    > A zasilanie skąd się weźmie bez galwanicznego podpięcia?

    Z gniazdka 2m dalej. Wtedy to już bez znaczenia.

    > Err... ^C^V w VHDL?

    A jak zabranie zasobów?

    Ogólnie ^C^V w przypadku HDL czasami sie nie sprawdza tak jak się
    wydaje. Niech Ci zabraknie 1 LUTa i dupa.

    > No jak AVRek łyknie strumień danych kilkadziesiąt Mbit/s, a potem go
    > zdecymuje i odfiltruje, to czemu nie. Może nawet 8051 da radę, najlepiej
    > ten z Bytomia.

    Ten z Bytomia na pewno da radę, ale skoro przetwarzasz taką ilość danych
    to chyba ta magistrala nie jest dla Ciebie. Sam twierdziłeś że to łyka
    tylko 3MBity per node.

    > Bez żartów, nawet kodek 10b8b zajmuje ~160LUT. A różnicowego Manchestera
    > można napisać w stanie pomroczności niemal bez zużycia zasobów. 1200HC
    > wspiera gearbox 1:8, pozostałe 1:2. Na tym pierwszym sam blok IO daje
    > potężny oversampling przy zegarze w tempie spacerowym, na pozostałych
    > trzeba pomyśleć, ale też bez przesady.

    No ale styknie na to miganie diodą czy nie ;)? Jesli ten FPGA nic nie
    robi tylko przepycha dane dalej to ok. Myślałem że on coś poważniejszego
    robi, a to tylko takie międzymordzie wychodzi na to.