  • Data: 2021-04-27 14:18:53
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Apr 2021 12:33:47 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A mój falownik nie może sobie otworzyć jakiegoś portu po TCP wprost
    > ustępniać jakieś proste webapi? Wielodostęp, brak timeoutów,
    > strumień a
    > nie pakiet. Same zalety. Nie, musi modbus.

    Może i dobrze. Jestem w stanie sobie wyobrazić jaka skala dziur czy
    nawet braku jakiekolwiek ACL byłaby w takich przemysłowych
    urządzeniach. Z dużym prawdopodobieństwem taki "bardzo ważny szkielet
    sieci produkcyjnej" często stykał by się (przez przypadek lub nie)
    mniej lub bardziej z publiczną siecią i dopiero byłyby cyrki. Potem
    producenci by musieli lataćb te dziury (a tego nie lubią) np. w
    tokarce, bo jakiś "haker" przerpogramował i operatorowi łapy urwało.
    Tak dzięki takiemu modbusowi or co. mają jakąś tam separację
    technologiczną....

    Wystaw sobie dowolny (nawet świeżo uzyskany z IANA) IP i monitoruj na
    interfejsie co do niego przychodzi, przecież to już obłęd jakiś.
    Skaner skanera skanerem pogania. Tego w latach 90 nie było.

    --
    Marek